• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402090201004
  • خبرنگار : 71660

درخواست مجارستان برای بازنگری استراتژی اتحادیه اروپا درباره اوکراین

درخواست مجارستان برای بازنگری استراتژی اتحادیه اروپا درباره اوکراین

نخست‌وزیر مجارستان ضمن آنکه خواستار بازنگری استراتژی اتحادیه اروپا برای تامین مالی اوکراین شد، تاکید کرد که مانع کمک‌های بیشتر به کی‌یف خواهد شد، مگر اینکه رهبران این اتحادیه مطمئن شوند که اهدافشان بدون حمایت مستمر ایالات متحده «به‌طور واقع‌بینانه‌ای قابل دستیابی است».

به گزارش ایسنا، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان چنین تهدیدی را در نامه‌ای به «شارل میشل» رئیس شورای اروپا عنوان کرد.

بنابر آنچه نشریه پالتیکو گزارش داده، اوربان همچنین تصریح کرده که هیچ بحثی در مورد بودجه اوکراین، عضویت این کشور در اتحادیه اروپا یا تحریم‌های بیشتر علیه روسیه تا زمانی که یک «بحث راهبردی» برگزار نشود، رخ نخواهند داد.

او در ادامه این نامه نوشته است: شورای اروپا باید اجرا و اثربخشی سیاست‌های فعلی ما در قبال اوکراین، از جمله برنامه‌های مربوط به کمک‌های مختلف را بررسی کند و این بازنگری‌ها باید در دیدار رهبران اتحادیه اروپا در ماه آینده در بروکسل انجام شود.

نخست‌وزیر مجارستان با اشاره به ایالات متحده آمریکا، حامی اصلی کی‌یف و اختلاف نظرها در کنگره این کشور افزود: رهبران اروپایی باید مجددا ارزیابی کنند که آیا این کمک‌ها باید ادامه یابند یا خیر.

در قسمتی از نامه ویکتور اوربان آمده است: شورای اروپا باید درباره امکان‌پذیری اهداف راهبردی اتحادیه اروپا در اوکراین گفت‌وگویی صریح و علنی داشته باشد. آیا ما هنوز این اهداف را به طور واقع‌بینانه قابل دستیابی می‌دانیم؟ آیا این راهبرد بدون حمایت قوی از سوی ایالات متحده پایدار است؟ آیا می‌توانیم حمایت مستمر از ایالات متحده را بدیهی بدانیم؟ معماری امنیتی اروپا پس از جنگ را چگونه تصور می‌کنیم؟

به گفته او، شورای اروپا آمادگی اتخاذ تصمیمات کلیدی در مورد سیاست‌های اوکراین از جمله تضمین‌های امنیتی، کمک‌های بیشتر، تحریم‌های روسیه و گسترش اتحادیه اروپا را ندارد تا زمانی که کشورهای عضو در مورد استراتژی خود به اجماع دست یابند.

مجارستان برخلاف بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال هرگونه سلاح مرگبار به اوکراین را رد کرده و بر روی یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای این درگیری متمرکز است. این کشور همچنین از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بارها به شدت انتقاد و نخست‌وزیر آن این تحریم‌ها و محدودیت‌ها را یک «شکست» توصیف کرده که صرفا بحران انرژی را بدتر می‌کند.

در فوریه سال ۲۰۲۴ جنگ اوکراین دو ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن سال جاری میلادی ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده است، همچنان قصد دارد به این مبارزه ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha