• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402090201014
  • خبرنگار : 50039

رنگ زرد شعله بخاری را جدی بگیرید

رنگ زرد شعله بخاری را جدی بگیرید

ایسنا/گلستان رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در خصوص عدم رعایت استاندادهای نصب و استفاده صحیح از لوازم گازسوز که مسمومیت و مرگ شهروندان توسط گاز مونوکسیدکربن را در پی دارد، هشدار داد.

موسی‌الرضا صفری صبح پنج شنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص چگونگی نصب و استفاده صحیح از لوازم گاز سوز از قبیل، بخاری، شومینه، آبگرمکن و هر وسیله‌ای که با سوخت فسیلی کار می‌کند، اظهار کرد: همه ساله صدها نفر از هموطنان به دلیل عدم نصب صحیح و استفاده نامناسب این نوع وسایل گرمایشی، دچار مسمومیت و حتی مرگ می‌شوند.

وی با بیان اینکه گاز منوکسید کربن، گازی بی‌رنگ و بی‌بو بوده که بر اثر احتراق ناقص تولید می‌شود و هر ساله سلامت شمار زیادی از هم استانی‌ها و هموطنان ما را تهدید می‌کند، ادامه داد: بیشتر اتفاقات ناگوار با استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های فرسوده یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل رخ می‌دهد که بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت ناشی از این موارد هستند.

رنگ زرد شعله بخاری را جدی بگیرید

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با اشاره به اینکه رنگ زرد شعله بخاری نشان از احتراق ناقص و خطرناک بودن آن دارد، افزود: آنچه به عنوان اولویت در چگونگی سوخت صحیح بخاری و یا دیگر وسایل گازسوز ملاک بوده «شعله آبی» است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه سردرد، احساس سنگینی و گیجی، تهوع و استفراغ، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو و درد در قفسه سینه از مهمترین علائم مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است، خاطرنشان کرد: مسمومیت با منواکسید کربن یا گازگرفتگی به دلیل استفاده نادرست از بخاری و ایمن نبودن سیستم گرمایشی و تنفس گاز «CO» ایجاد می‌شود و بسیاری از علائم آن مانند آبریزش بینی، سردرد و سوزش چشم، شبیه به علائم سرماخوردگی است.

صفری در ادامه به اجرای طرح شهر ایمن و رسالت ذاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبنی بر تلاش برای کاهش حوادث و مخاطرات و بالا بردن سطح فرهنگ ایمنی شهروندان با برگزاری آموزش در سطوح مختلف سنی اشاره کرد و گفت: این آموزش‌ها را از ابتدای سال تاکنون در مدارس، مراکز نظامی، ادارات، شرکت‌ها، مساجد، بیمارستان‌ها و خانه‌های فرهنگ برای بیش از ۱۵ هزار نفر ارائه داده‌ایم.

وی آموزش از سنین پایه را مهمترین راهکار مدیریت در بحران و حوادث دانست و تصریح کرد: در دوره‌های آموزشی، نکات ایمنی برای دانش‌آموزان ارائه و مخاطراتی که در محیط منزل و مدرسه ممکن است با آن مواجه شوند، به آنها تشریح و در کنار «آموزش» نکات ایمنی، نحوه کار با خاموش کننده‌ها نیز تبیین و تشریح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha