• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402090201079
  • خبرنگار : 50158

فردا جمعه ؛

وزیر ارشاد اسلامی برای اهدای تندیس پایتخت کتاب ایران به سمنان می‌رود

وزیر ارشاد اسلامی برای اهدای تندیس پایتخت کتاب ایران به سمنان می‌رود

ایسنا/سمنان به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اهدای تندیس پایتختی کتاب به شهر سمنان،جمعه این هفته به این شهر سفر می کند.

فرشید فلاح در گردهمایی و دورهمی اعضای انجمن خبرنگاران استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: تندیس پایتخت کتاب جمهوری اسلامی ایران، برای مدت حداقل یک سال به صورت امانی در این شهر می ماند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای برپایی یک جشن بزرگ مردمی به بهانه دریافت عنوان معتبر پایتختی کتاب از سوی سمنان خبر داد و افزود: این جشن بزرگ مردمی به همت و با محوریت شهرداری سمنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه پایتخت کتاب یک رویداد معتبر و مهم فرهنگی است ادامه داد: این رویداد مهم فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هر ساله در ایران برگزار و هر سال یک شهر که در زمینه ترویج این فرهنگ در نهادهای شهری برنامه ریزی بهتری انجام داده باشد، حائز پایتختی کتاب ایران می شود.

وی با بیان اینکه امسال هشتمین دوره پایتخت کتاب در کشور برگزار شد تصریح کرد: امسال با تلاش مسوولان ذی ربط، سمنان که مفتخر به میزبانی زوار امام رضا( ع) هشتمین امام شیعیان است توانست حائز " پایتختی کتاب" شود.

وی از پیش بینی ۲۵ عنوان برنامه توسعه کتابخوانی در پایتخت کتاب ایران در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: مسئولان سمنان تا رویداد بعدی پایتخت کتاب ایران و به مدت یک سال فرصت دارند که این ۲۵ عنوان برنامه توسعه‌ای را در سمنان اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه کسب عنوان پایتخت کتاب فرصت مغتنمی برای برندسازی در این بخش است گفت: انتظار می رود که هر کدام از شهروندان و مدیران سمنان در هر جایگاهی که هستند یک گام برای ترویج این فرهنگ در شهر تاریخی و فرهنگی سمنان بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha