• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402090201097
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس مجمع نمایندگان شمال‌ غرب کشور:

بخشنامه‌ها و مصوبات کشور، همسو با بحث توسعه و رونق اقتصادی نیست

بخشنامه‌ها و مصوبات کشور، همسو با بحث توسعه و رونق اقتصادی نیست

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور با بیان این‌که بخشنامه‌ها و مصوبات کشور، همسو با بحث توسعه و رونق اقتصادی نیست، تصریح کرد: حمایت از تولید و صادرات با شعار امکان‌پذیر نیست و لازم است تمام دستگاه‌ها جهت افزایش حمایت از بخش تولید و صادرات حرکت کنند.

حجت الاسلام سید محمدرضا تاج‌الدینی پنجشنبه، دوم آذرماه در بیست و هفتمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی ایران که با حضور مسئولان کشوری، استانی و روسا و هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در تبریز برگزار شد، با اشاره به شعار انتخاب شده برای بیست و هفتمین همایش ملی صادرات غیر نفتی ایران با عنوان «نجات صادرات غیر نفتی با نرخ ارز واقعی»، گفت: این شعار بسیار خوب بوده و حرف دل تمام فعالان حوزه تولید وصادرات است.

وی تاکید کرد: متاسفانه ما همیشه دیر به هشدارها و الزمات توجه می‌کنیم.‌

وی گفت: برای تحقق رونق اقتصادی باید دو مسئله مهم مورد توجه قرار گیرد، اولین مورد بازگشت ارز و سرمایه به کشور و دومین مورد، توجه به انرژی و توانی است که این ارز  با خود می‌آورد.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: ارز حاصل از صادرات باید با نرخ واقعی به بدنه اقتصاد کشور بازگردد و در این صورت است که تولید و صادرات به نفع کشور و به نفع فعالان اقتصادی خواهد بود.

وی گفت: سرمایه و ثروت در جامعه مثل خون در بدن است. اگر خیلی پیش‌تر، به سخنان رهبری در حوزه اقتصاد توجه می‌شد، شرایط اقتصاد کشور این‌گونه نبود.

وی با اشاره به مشکل تعلیق کارت‌های بازرگانی، اظهار کرد: اگر قوانین در راستای حمایت از تولید و صادرات نباشد، نمی‌شود انتظار فعالیت و رونق بخش اقتصاد را داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، خواستار عملکرد دقیق و جدی بخش گمرک در قطع پای قاچاق و ارائه گزارش‌های درست و کامل در این حوزه شد و افزود: در غیر این صورت واردکنندگان با مشکل روبرو خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha