• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402090201211
  • خبرنگار : 50455

تولیت مسجد جمکران:

بسیجی در سه میدان، جهاد با جان، زبان و نفس پیروز است

بسیجی در سه میدان، جهاد با جان، زبان و نفس پیروز است

ایسنا/قم تولیت مسجد جمکران گفت: بسیجی هم جهاد با دشمن دارد و جان خودش را نثار می کند؛ جهاد تبیین و زبانی دارد و هم جهاد با نفس می‌کند و این معنای بسیج و بسیجی است؛ بسیجی کسی است که در هر سه میدان غالب و پیروز است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد در جمع فرماندهان و برنامه سازان مرکز بسیج صدا و سیما ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، با اشاره به اینکه در اسلام احکام، آیات و روایات زیادی در مورد جهاد داریم، اظهار کردند: جهاد سه مرحله دارد که اولین آن جهاد با دشمن است که ایثار و از خودگذشتگی می‌خواهد و در اسلام قربی که شهدا نزد خداوند دارند بی نظیر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مسجد جمکران، وی با اشاره به اینکه جهاد دوم جهاد با زبان است، بیان کرد: جهاد با زبان جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید دارند؛ جهاد تبیین حضرت زینب(س) بود که باعث شد کربلا در کربلا نماند و پیام آن تا امروز سینه به سینه منتقل شده و در جهان فراگیر شود، در واقع کربلا مدیون جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر حضرت زینب (س) است.

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران ادامه داد: سومین نوع جهاد، جهاد با نفس است؛ یعنی انسان با گناه مبارزه کند؛ کسی که با نفس خود مبارزه می‌کند جهاد بالایی انجام می‌دهد.

 اجاق نژاد افزود: بسیجی هم جهاد با دشمن دارد و جان خودش را نثار می کند؛ جهاد تبیین و زبانی دارد و هم جهاد با نفس می‌کند و این معنای بسیج و بسیجی است؛ بسیجی کسی است که در هر سه میدان غالب و پیروز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم جعلی اسرائیل در غزه، تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند اسرائیل را پیروز و غزه و فلسطین را مایوس کرده و مقاومت را در هم شکنند؛ اما نخواهند توانست؛ رهبر معظم انقلاب هم فرمودند وارد خانه شدن و کودک و پیر و جوان را کشتن مبارزه نیست، مبارزه مقاومت است و مقاومت به پیروزی خواهد رسید.

 اجاق نژاد در پایان تصریح کرد: ما برای دفاع از غزه و فلسطین آماده‌ایم و اگر به وجود ما نیاز باشد جانمان را تقدیم مقاومت می‌کنیم تا مقاومت مقاوم بماند و اسرائیل غاصب و حامیانش با عنایت الهی نابود شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha