• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402090201256
  • منبع : نمایندگی سمنان

بسترسازی مشارکت حداکثری در تریبون‌های نمازجمعه/تایید صلاحیت۸۰ درصد داوطلبان در سمنان

بسترسازی مشارکت حداکثری در تریبون‌های نمازجمعه/تایید صلاحیت۸۰ درصد داوطلبان در سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: در راستای اعتماد آفرینی و همچنین زمینه سازی به منظور مشارکت حداکثری در امر انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری، تریبون‌ های نماز جمعه استان‌ امیدآفرین است.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با حضور معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور در محل دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: جلسات مختلف ستاد انتخابات استان به صورت هفتگی به‌ همراه تعامل مطلوب با هیات نظارت بر انتخابات استان در حال برگزاری است.

وی افزود: در بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تعداد ۴۶۱ نفر ثبت نام‌کننده داشتیم که این تعداد به ۲۵۲ نفر در ثبت نام‌نهایی، رسید.

هاشمی ادامه داد: از کل تعداد ثبت نام کنندگان نهایی، ۱۹۸ نفر تایید صلاحیت شده و صلاحیت ۳۶ نفر نیز تایید نشد، همچنین ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و ۶ نفر انصرافی داشتیم.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند.

استاندار سمنان در پایان گفت: فضای استان‌ با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان فضای تعامل، وحدت، انسجام و صمیمیت است.

 حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان نیز گفت: انتخابات مانور و رزمایش سیاسی بین‌ المللی است و یکی از افتخارات نظام این است که‌ میزان‌ رای‌ گیری ها در طول ۴۵ سال، از بسیاری از کشور هایی که ادعای دموکراسی دارند، بیشتر است.

وی تصریح کرد: روند انتخابات در استان سمنان نیز با مدیریت‌ استاندار سمنان و بر اساس روال قانونی و به صورت‌ مطلوب در حال اجراست.

امام جمعه سمنان ادامه داد: انتخابات یک‌ حق سیاسی برای مردم است،‌ مردم انقلاب را از آن خود دانسته و همچون سالهای گذشته و با توجه‌ به جوانب سیاسی در سطح جهان شاهد مشارکت حداکثری مجدد مردم‌خواهیم بود.

 مطیعی گقت: یقینا مردم عزیز ما با احساس مسئولیتی که‌ همواره از خود نشان داده اند، توطئه ها و دسیسه های دشمنان نظام را در این انتخابات‌ نیز خنثی نموده و حمایت و پشتیبانی خود را از نظام‌ نشان‌ خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: مشارکت‌ حداکثری یکی از ۴ راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری است که‌ همه ما وظیفه داریم در راستای ارتقاء و تعالی آن‌ به صورت عملی گام‌ برداریم.

وی اظهار کرد: استقبال از رئیس جمهور در سفرهایی استانی نشان دهنده علاقه و اشتیاق مردم به دولت و نظام بوده و به واقع مردم دولت‌ را از خود می دانند، نمود برخی از کارها و اقدامات انجام شده توسط دولت زمانبر است،‌ اما به هرحال خدمت رسانی مهم‌ترین‌ اصل در بحث رضایتمندی مردم است.

امام جمعه سمنان اظهار امیدواری کرد: با اقدامات انجام شده بتوانیم زمینه‌ برگزاری انتخابات نمونه، سالم و با حضور حداکثری مردم‌ را در ۱۱ اسفند سال جاری داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha