• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402090201280
  • خبرنگار : 50188

اتوبوس کتاب در رفسنجان به‌راه افتاد/ راه‌اندازی نخستین کتابخانه دیجیتال

اتوبوس کتاب در رفسنجان به‌راه افتاد/ راه‌اندازی نخستین کتابخانه دیجیتال

ایسنا/کرمان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، معاون فرماندار رفسنجان، شهردار و اعضای شورای شهر اتوبوس کتاب با شعار «کتاب‌هایی در اتوبوس آگاهی» راه‌اندازی شد.

مراسم افتتاح اتوبوس کتاب با شعار «کتاب‌هایی در اتوبوس آگاهی» دوم آذرماه در آخرین روز از هفته کتاب و کتابخوانی در بوستان معلم رفسنجان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در این مراسم افتتاح اتوبوس کتاب را در رفسنجان اتفاق فرهنگی مهم خواند و گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست چرا که رهبر معظم انقلاب خود کتابخوان حرفه‌ای هستند و مهمترین دیدارهای ایشان با شعرا، ادبا و نویسندگان است و هر ساله در نمایشگاه کتاب حضور دارند و رفتار رهبری درباره کتاب الگوی رفتاری برای دیگران است.

اکبر خدادادی افزود: راه‌اندازی اتوبوس کتاب در رفسنجان شروع خوبی است اما باید در ادامه راه، این امر حمایت شود.

وی با بیان این‌که وجود کتابخانه‌های دیجیتال نیز نافی کتابخانه‌های فیزیکی نیست، به مزیت‌های کتابخانه سیار اشاره و عنوان کرد: تبلیغ کتاب در شهر و خارج کردن کتاب از اسارت کتابخانه‌ها، توجه به عدالت فرهنگی و بردن کتاب به نقاط مختلف شهر، رصد همواره علاقمندان به کتاب، نقد کتاب، معرفی کتاب و حضور نویسنده در محل کتابخانه سیار، برگزاری تئاترهای محیطی در کتابخانه سیار، قصه گویی و شور و هیجان در محیط از امتیازات این کتابخانه سیار است.

شهردار رفسنجان نیز با قدردانی از دانشجویانی که ایده این کتابخانه را دادند، گفت: شهرداری نیز از این ایده حمایت و آن را اجرایی کرد.

مجید کهنوجی با بیان اینکه رهبر انقلاب بحث کتاب و کتابخوانی پیشتاز هستند، افزود: رفسنجان در بحث کتاب و کتابخوانی همواره رتبه‌های برتری را در کشور داشته و توانسته جایگاه خوبی کسب کند لذا برای حفظ این جایگاه باید تلاش کنیم که راه اندازی اتوبوس کتاب از جمله این اقدامات است.

معاون هنری شهرداری رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: بخشی از ایده‌های این اتوبوس مرهون تفکر شهردار است. اتوبوس کتاب یک کتابفروشی سیار است که قرار است همه شهر را و همچنین حاشیه شهر، مدارس، بوستان‌ها و ... را پوشش دهد که این اتفاق خوبی است.
 
سیدعباس حسینی تصریح کرد: اتوبوس کتاب، کتاب‌های فاخری را به خوانندگان عرضه می‌کند و می‌تواند ضعف سرانه کتابفروشی را پوشش دهد.

وی با بیان این‌که برنامه‌های اتوبوس کتاب تا یک‌سال آینده چیده شده، خاطرنشان کرد: کتاب مهربانی، بخش صندلی قصه گو ویژه کودکان، نشست های تخصصی و نقد کتاب از برنامه‌های این اتوبوس است و مصداق اتووبس آگاهی را در فعالیت‌های این اتوبوس خواهیم داد.

راه‌اندازی نخستین کتابخانه دیجیتال در رفسنجان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان نیز از شهردار و اعضای شورا و معاونت هنری برای راه اندازی کتاب قدردانی کرد و گفت: هفته گذشته توسط نهاد کتابخانه‌ها ماشین سیار کتابخانه‌ای با ۵۰۰ جلد در کشکوئیه افتتاح شد که این خودروی سیار به اهالی مختلف روستاهای آن منطقه کتاب اهدا می‌کند.

سید محسن سجادی افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی اولین کتابخانه دیجیتال را در مدرسه علامه حلی رفسنجان با ۱۰۰۰ جلد راه‌اندازی کردیم و امیدواریم در حوزه کتاب و مطالعه علاقمندان به کتاب هفته‌ای یا ماهی یک بار به اتوبوس کتاب سر بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha