• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402090201287
  • منبع : نهادها و احزاب

در دوره آموزشی ویژه فرمانداران مطرح شد

تاکید رئیس ستاد انتخابات کشور بر توجه به اقتضائات محلی

تاکید رئیس ستاد انتخابات کشور بر توجه به اقتضائات محلی

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور بر اهمیت مشارکت مردم و در نظرگرفتن اقتضائات خاص هر شهر توسط فرمانداران در برنامه‌­ریزی اجرایی انتخابات تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت کشور، دوره آموزشی انتخابات ویژه فرمانداران، با حضور سید محمد تقی شاهچراغی معاون سیاسی و رییس ستاد انتخابات کشور و جمعی از فرمانداران در وزارت کشور تشکیل شد.

شاهچراغی در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه هیات­‌های نظارت در انتخابات، پیچیدگی­‌های امور اجرایی انتخابات را در حوزه­‌های مختلف یادآور شد.

وی بر تامین سخت‌­افزاری و امکانات اجرای انتخابات تاکید کرد و افزود لازم است مسئولان اجرای انتخابات، منتظر تامین همه امکانات نباشند و با پیش­‌بینی مسایل، از هم­ اکنون آمادگی­‌های لازم را با استفاده از ظرفیت های محلی فراهم سازند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در امر مشارکت تاکید کرد باید همه ظرفیت‌­های شهرستان‌ها شناخته شود و اقتضائات هریک از آنها برای نیل به انتخابات مطلوب مد نظر قرار گیرد.

آمادگی برای آموزش

عبدالرحیم پدرام رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش هم در این نشست با اشاره به تجربه خوب نظام جمهوری اسلامی در برگزاری انتخابات متعدد، اظهار کرد: این تجربه شرط لازم است اما کافی نیست.

وی افزود: تصور اینکه انتخابات جدید دارای همان نظام مسائل انتخابات گذشته باشد، درست نیست. تغییر و تحولی که در عرصه­‌های فناوری رخ داده را باید متغیر مهمی در انتخابات پیش رو بدانیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور با تاکید بر برنامه ریزی متناسب با اقتضائات جدید و نه صرفا تجربیات گذشته، برای ارائه آموزش‌­های مورد نیاز توسط مرکز، اعلام آمادگی کرد.

در این نشست که صبح و بعد از ظهر برگزار شد، مسئولان کمیته های امنیتی، اطلاع رسانی، فناوری و حراست هم به ارائه مسایل مربوطه پرداختند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha