• جمعه / ۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402090301517
  • خبرنگار : 50455

یک استاد:

فطرت پاک هنرمندان در آثارشان هویدا است

فطرت پاک هنرمندان در آثارشان هویدا است

ایسنا/قم یک استاد هنرمند اظهار کرد: هنرمندان در ارائه آثار خود از فطرت پاک درونی خود استفاده می‌کنند و این مهم در آثارشان هویدا است تا بتوانند آن را به زبان هنر به بقیه انتقال دهند.

 محمد مهدی نوری در حاشیه رویداد هنری بنت رسول الله خیمه‌ بانوان هنرمند هیئتی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: این رویداد در رشته های هنری تصویرسازی، نقاشی، پوستر، حروف نگاری و نگارگری انجام شده است.

نوری با بیان اینکه این هنرمندان شهرهای تهران، اصفهان، قم و کاشان هستند و ۳۰ نفر در این رویداد شرکت کردند، ادامه داد: این کارگاه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شده است که بیشتر آثار در زمینه تصویرسازی است و رشته های دیگر هم نیز حضور دارند.

استاد راهنمای کارگاه بنت رسول الله درباره اثربخشی این رویداد گفت: در این اتفاق هنرمندان کنار هم هستند و آثار یکدیگر را می‌بینند و تولیدات خود را در این برنامه ارائه می‌دهند و خود به خود باعث رشد و پیشرفت سطح هنری شان می‌شود.

نوری افزود: ضمن اینکه برخی از هنرمندان از تکنیک‌های استفاده می‌کنند که برای بقیه تازگی دارد و یادگیری این تکنیک‌ها در کنار تکنیک‌های آموخته شده باعث ارتقاء سطح هنری شان می‌شود.

وی درباره ارتباط هنرمند با آثار خود و نگاه مذهبی در ارائه کار، گفت: در کارهای مذهبی، هنرمند باید فطرت پاک داشته باشد و از این مهم در ارائه آثار خود استفاده کند، البته هنرمندان در ارائه آثار خود از فطرت پاک درونی خود استفاده می‌کنند و این مهم در آثارشان هویدا است تا بتوانند آن را به زبان هنر به بقیه انتقال دهند.

نوری درباره بازتاب آثار این رویداد در جامعه، بیان کرد: اکثر این هنرهای تصویری در پوستر، بنر شهری، چاپ روی تیشرت، استفاده روی ماگ و پیکسل یا تصویرسازی در کتاب کودک استفاده می‌شود. 

این هنرمند ادامه داد: تاکید ما بر این است که آثار کاربردی باشد تا بتوان از آن ها استفاده کرد و این آثار در نهایت در فضای مجازی قابل برداشت برای استفاده کنندگان است. 
 
نوری درباره زمان برگزاری این رویداد اظهار کرد: این رویداد روز پنجشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ تا ۱۸ در جمکران، پلاک ۳۱۳ برگزار شد.

به گزارش ایسنا، خیمه بانوان هنرمند هیأتی بیش از یک سال است به صورت خودجوش و توسط هنرمندان خانم برای تولید محتوا شروع به کار کرده است، خیمه در تمام استان ها فعالیت دارند و به مناسبت‌های مختلف آثار ارائه می دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha