• جمعه / ۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402090301731
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

امام جمعه موقت بیرجند:

استکبارستیزی بزرگترین درس ایام فاطمیه است

استکبارستیزی بزرگترین درس ایام فاطمیه است

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه استکبارستیزی بزرگترین درس ایام فاطمیه است، گفت: نباید عده‌ای امروز نسبت به وقایع اتفاق افتاده در جهان اسلام بی‌تفاوت باشند بلکه همه باید در وسط میدان و بسیجی باشیم.

حجت‌الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) با اشاره به آغاز دهه اول فاطمیه اظهار کرد: باید با فرهنگ فاطمی که همان فرهنگ نبوی، ولایی، توحیدی و قرآن است، آشنا شویم و خودمان را در برابر فرهنگ منحط غربی و دنیاپرستی بیمه کنیم.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ افزود: دغدغه بسیجیان تعالی، پیشرفت و آبادانی کشور است و این عزیزان همیشه در میدان هستند.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: بسیجی واقعی امامین انقلاب هستند چرا که خودشان را وقف و ذوب اسلام کردند و دغدغه‌ای جز پیشرفت و تعالی کشور و ترویج اسلام نداشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اجرای آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از امروز گفت: امیدواریم این آتش بس ادامه یابد؛ حدود ۵۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و حقیقتا این حماسه بزرگ، دستاوردهای خوبی داشت و صهیونیست‌ها که در مقابله با رزمندگان اسلام عاجز شدند مردم مظلوم غزه را مورد هدف حملات جنایتکارانه خود قرار دادند.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: رژیم منحوس صهیونیستی ۳۵ هزار زخمی، ۱۵ هزار شهید شامل ۶ هزار کودک، چهار هزار زن، ۶۱ خبرنگار و سایر افراد را مظلومانه به شهادت رساند که برای جامعه بشری واقعا فاجعه است.

وی بیان اینکه این وقایع نشان از تقابل حق و باطل، حزب الله و حزب شیطان دارد گفت: تقابل حق و باطل در طول تاریخ بوده و خواهد بود پس همه ما باید در میدان و بسیجی باشیم تا کرامت، دین، عزت و کشورمان را حفظ کنیم.

خطیب جمعه بیرجند افزود: فاطمیه نمونه یکی از جریان‌هاست و حضرت فاطمه زهرا (س) از یک شخص دفاع نکرد بلکه از یک جریان و حقیقت ولایت و حق دفاع کرد.

وی گفت: ایشان در برابر چند شخص ایستادگی نکرد بلکه در برابر جریان باطل ایستاد و باید فاطمیه را این گونه برای مردم تحلیل کنیم لذا دشمنان به دنبال این هستند که فاطمیه به فراموشی سپرده شود و باید هوشیار باشیم.

حجت‌الاسلام مختاری عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) یک انسان مجاهد، مدافع، حق محور و باطل ستیز بود که در برابر جریان باطل ایستاد و فاطیمه یک چشمه زلال، جاری و ساری در طول تاریخ است که باید پیوسته شجره طیبه حقیقت را آبیاری کند.

وی فاطمیه را اوج مقابله با استکبار جهانی دانست و گفت: این واقعه تکلیف همه ما را روشن کرده‌ است و آن بانوی بزرگ اسلام زمانی که بحث تقابل جریان الهی و شیطانی و جریان حق و باطل بود، وارد میدان دفاع از حقانیت و ولایت شد.

امام جمعه موقت بیرجند از فاطمیه و کربلا به عنوان وقایع سیاسی یاد کرد و افزود: نباید عده‌ای امروز نسبت به وقایع اتفاق افتاده در جهان اسلام بی‌تفاوت باشند و بگویند که به ما مربوط نمی‌شود، پس همه باید در وسط میدان و بسیجی باشیم.

وی با اشاره به صدور پیام و تفکر بسیجی به سراسر جهان و الگوگیری از آن در کشورهای مختلف گفت: خوشبختانه ما فرهنگی داریم که یک ملت مظلوم بعد از ۷۵ سال با الگوگیری این طور قوی و شجاع با عملیات طوفان الاقصی حماسه آفرید و رژیم صهیونیستی را شکست میدانی و نظامی دادند.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: رژیم صهیونیستی خودش را از جمله رژیم‌های برتر نظامی در جهان می‌دانست و اکثر کشورهای اروپایی حامی او بودند اما یک گروه مبارز و شجاع به تعبیر مقام معظم رهبری این گونه رژیم غاصب را ضربه فنی کرد و این فتح الفتوحی است که نصیب جریان مقاومت و حماس شد.

وی با بیان اینکه دشمن در طوفان الاقصی با شکست نظامی و اطلاعاتی سنگین مواجه شد و دیوانه‌وار به جنایت و کودک کشی پرداخت، گفت: اینها سال‌هاست خودشان را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند و با این اقدامات جنایتکارانه امروز اسرائیل منفورترین در دنیا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha