• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1402090402001
  • خبرنگار : 71674

آموزش فرآیند تصفیه فاضلاب به روش SBR & ASBR

آموزش فرآیند تصفیه فاضلاب به روش SBR & ASBR

انجمن علمی دانشجویی مهندسی بهداشت محیط دانشگاه تربیت مدرس، کارگاه آموزشی تخصصی«ASBR & SBR» را در راستای تصفیه نوین فاضلاب برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این کارگاه چهارشنبه هشتم آذر ماه ساعت ۱۶ الی ۱۸، با تدریس دکتر سید غلامرضا موسوی ـ استاد مهندسی بهداشت محیط دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر، در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

یکی از روش‌های تصفیه فاضلاب استفاده از راکتور ناپیوسته متوالی ( Sequencing Batch Reactor) است. این روش یکی از فرایندهای بیولوژیکی هوازی رشد معلق تصفیه فاضلاب است که به‌صورت یک راکتور پر و خالی شونده با اختلاط کامل به کار برده می‌شود. در حالیکه این فرایند بازده مطلوبی که در حذف آلاینده‌ها دارا است، ولی دارای معایبی از جمله هزینه نگهداری زیاد، امکان گرفتگی تجهیزات هوادهی طی سیکل کاری و نیاز به یکنواخت‌سازی پساب خروجی است. سیستم ارتقا یافته این فرایند که تحت عنوان ASBR مطرح شده است و در زمره روش‌های نوین تصفیه فاضلاب یاد می‌شود مبتی بر اصول لجن فعال و  هوادهی ممتد با جریان ورودی مداوم بدون رخداد پدیده اتصال کوتاه هیدرولیکی طی دوره تخلیه است. مداوم بودن جریان در فرایند ASBR باعث کاهش حجم حوضچه تا حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد شده است. در این فرایند نیاز به حوضچه ته نشینی اولیه نبوده و نیز اکسیداسیون مواد آلی، نیتریفیکاسیون و دنیتریفیکاسیون و حذف بیولوژیکی فسفر و ته نشینی در یک حوضچه انجام می‌شود.

در این کارگاه علاوه بر تشریح فرایند SBR و بررسی نحوه کارکرد و مزایا و معایب آن، به تشریح کامل فرایند ارتقا یافته این سیستم (ASBR) پرداخته شده و در ادامه کارگاه اصول طراحی فرایند ASBR نیز ارائه خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با  شناسه http://Telegram.me/SMirali8541 و شماره تماس ۰۹۳۶۵۲۹۸۵۴۱ ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha