• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402090402059
  • خبرنگار : 50444

مسابقه‌های سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی، پُلی برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی

مسابقه‌های سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی، پُلی برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی

ایسنا/خراسان شمالی یک کارشناس مذهبی گفت: برگزاری مسابقه‌های سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی در چهل و ششمین دوره آن، پُلی برای حضور در مسابقه‌های بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به اهمیت و نقش برگزاری این رویداد پرداخت و با توجه به حضور نمایندگان استان‌های مختلف، این رویداد را مسابقه خانوادگی اهل قرآن کشور دانست.

وی با اشاره به روند حضور منتخبان در مراحل مختلف و فراهم کردن بستری برای تقویت راه‌یافتگان به مرحله کشوری مانند برگزاری دوره‌های آموزشی و تطبیق دادن خود با شرکت‌کنندگان دیگر استان‌ها و آشنایی با روش‌های  دیگر شرکت‌کنندگان، برگزاری این مسابقه‌ها را پلی برای حضور در مسابقه‌های بین‌المللی ارزیابی و بیان کرد: اگر فردی بخواهد به مسابقه‌های بین‌المللی برسد باید از این مسیر عبور کند.

این کارشناس مذهبی به دستاوردهای این رویداد ملی برای جامعه قرآنی اشاره کرد و آشنایی شرکت‌کنندگان با آداب و رسوم استان‌های مختلف، قرآنی شدن فضای استان در طول برگزاری این رویداد، برپایی محافل قرآنی و بهره‌مندی مردم منطقه از نخبگان قرآنی حاضر در مسابقه‌ها و تبادل تجربه‌ها را در زمره دستاوردهای آن دانست و افزود: در کنار یکدیگر قرار گرفتن اهالی قرآن و صمیمیتِ شکل‌گرفته میان مجامع قرآنی در کنار انتقال تجربه‌ها، این اتفاق را به بهترین رویداد قرآنی کشور تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه  برگزاری مسابقه‌های قرآنی و فرهنگی نقش مهمی در ترویج آموزه‌های قرآنی در زندگی اجتماعی مردم خواهد داشت، گفت: نباید از نقش و دستاورد این مسابقه‌ها در جریان‌سازی فرهنگی غافل شد.

چهل‌وششمین دوره مسابقه‌های سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت‌کننده ممتاز کشوری، ۴۰ داور مسابقه‌های بین‌المللی و برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزادگان و دارالقرآن‌ها از ۹ تا ۱۸ آذر ماه در بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha