• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402090402217
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد اصفهان:

بسیج؛ سرمایه‌ای معنوی و هویتی / بسیج و جهاددانشگاهی در خدمت پیشبرد اهداف نظام هستند

بسیج؛ سرمایه‌ای معنوی و هویتی / بسیج و جهاددانشگاهی در خدمت پیشبرد اهداف نظام هستند

ایسنا/اصفهان سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان با تأکید بر نقاط مشترک جهاددانشگاهی و بسیج به‌عنوان دو نهاد برخواسته از متن و تفکر اصیل انقلاب اسلامی، گفت: نقطه وصل جهاددانشگاهی و بسیج در رویکرد انقلابی و جهادی آن‌ها است. برهمین اساس همکاری و هم‌افزایی این دو مجموعه می‌تواند کمک بسیار گسترده‌ای در خدمت به پیشبرد اهداف نظام و توسعه و پیشرفت کشور و براساس آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی باشد.

زاهد شفیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بسیج یادگار ارزشمند معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و یکی از دستاوردهای قابل توجه و تأثیرگذار انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: ماموریت‌ و رسالت اصلی بسیج از ابتدای تاسیس آن، حفظ و صیانت از دستاوردها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و همچنان در این عرصه پیشگام است.

وی افزود: بسیج به‌عنوان فراگیرترین و منسجم‌ترین تشکل مردمی در مقاطع و عرصه‌های مختلف انقلاب به‌صورت خودجوش نقش‌آفرین بوده که یک نمونه بارز و برجسته آن، نقش‌آفرینی موثر و همه‌جانبه در هشت سال دفاع مقدس است.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در عرصه‌های نظامی، سازندگی، خدماتی، علمی و فرهنگی، افزود: بسیج در عرصه‌های مختلف با رویکردی جهادی و انقلابی وارد عمل شده و برهمین اساس عملکرد آن، مصداق بارز اقدام و عمل و حرکت مجاهدانه است.

شفیعی با بیان اینکه بسیج یک سرمایه ارزشمند معنوی و هویتی است، تصریح کرد: بسیج به‌عنوان فرهنگی هویتی و مردمی، تشکلی فراگیر، پویا، بالنده و جریان‌ساز است که با اتکای به آن‌، جهش‌های قابل توجهی در عرصه‌های مختلف رقم می‌خورد و این فرهنگ برای مدیریت کلان کشور یک ظرفیت محسوب می‌شود که باید به‌صورت هدفمند از آن بهره‌برداری شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی‌های علمی و اجرایی مدون، اندیشه و روحیه بسیجی و مدیریت جهادی، لازمه موفقیت و پیشرفت کشور است و مادامی که چنین روحیه و عزم جهادی وجود نداشته باشد، توسعه و پیشرفتی نیز رقم نمی‌خورد.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی نیز همانند بسیج، مولود انقلاب و دارای روحیه بسیجی و انقلابی است، بیان کرد: جهاددانشگاهی به تعبیر مقام معظم رهبری از رویش‌های معدود خود انقلاب است. این نهاد انقلابی، تلاش می‌کند تا در کنار دیگر نهادهای انقلابی از جمله بسیج، با مدیریت علمی و جهادی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خاص خود در عرصه علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، زمینه‌های توسعه و پیشرفت علمی و فرهنگی کشور را فراهم کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha