• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402090402235
  • خبرنگار : 50035

کوهنوردان ملایری گرفتار در بهمن از همدان اعزام نشده بودند

کوهنوردان ملایری گرفتار در بهمن از همدان اعزام نشده بودند

ایسنا/همدان رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان اعلام کرد: پیکر دو کوهنورد ملایری گرفتار در بهمن در ارتفاعات سِن‌بران ازنا حدود سه ساعت پیش پیدا شد.

رضوان سلماسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این کوهنوردان به صورت آزاد به ارتفاعات سِن‌بران ازنا رفته بودند، اظهار کرد: این افراد به صورت باشگاهی از سوی همدان اعزام نشده بودند اما اینکه از طرف باشگاهی از لرستان یا بروجرد و درود به علت وجود افرادی ساکن این مناطق، رفته‌اند یا خیر؟ اطلاعاتی در دست نداریم.

وی با اشاره به اینکه این افراد پس از صعود قله، در راه برگشت وارد دهلیزی می‌شوند که بهمن داشته و این کوهنوردان را گرفتار می‌کند، خاطرنشان کرد: پس از وقوع این حادثه، تیم هلال احمر لرستان وارد منطقه می‌شود و چهار نفر از افراد آسیب‌دیده تیم را برای درمان به بیمارستان منتقل می‌کنند و از پنج نفر گرفتار در زیر بهمن نیز پیکر بی‌جان دو نفر را شب گذشته خارج کردند و به علت تاریکی و سردی هوا و خطرناک بودن، عملیات نجات تعلق و به امروز موکول شد که امروز حوالی ساعت ۱۰ پیکر بی‌جان سه نفر دیگر از زیر بهمن خارج شد.

سلماسی با بیان اینکه در این تیم ۹ نفره دو کوهنورد ملایری هم حضور داشتند که متأسفانه جان باختند، یادآور شد: تا بعدازظهر امروز پیکر این کوهنوردان از منطقه به داخل شهر منتقل می‌شود و در صورت صدور مجوز از سوی پزشکی قانونی و اجازه انتقال و دفن، اجساد به شهرستان‌های خودشان منتقل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، یک تیم ۹ نفره روز گذشته-جمعه ۳ آذر- با وجود هشدارهای اداره‌کل مدیریت بحران استان و شهرستان ازنا مبنی بر عدم صعود کوهنوردان و گردشگران به ارتفاعات، از دورود به ارتفاعات سن‌بران صعود می‌کنند که متأسفانه درگیر بهمن می‌شوند.

این ۹ نفر از استان‌های همدان (دو کوهنورد ملایری)، هفت نفر از لرستان (یک نفر از بروجرد و شش نفر از دورود) بودند که چهار نفر آنها مصدوم و از طریق بالگرد به بیمارستان امام جعفرصادق(ع) الیگودرز منتقل و پنج نفر دیگر نیز در زیر بهمن مفقود شدند.

 اسامی قربانیان ریزش بهمن از شهرستان ملایر «جواد نجفی» و «حامد حسینی» است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha