• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402090402315
  • خبرنگار : 50660

هویت‌بخشی به مساجد از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اولویت قرار دارد

هویت‌بخشی به مساجد از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اولویت قرار دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور رسالت اساسی مساجد را نسبت‌یابی و ایجاد ارتباط بین سطوح حاکمیت، حلقه‌های میانی و مردم دانست و گفت: هویت‌بخشی به مساجد از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری در اولویت دستور کار قرار دارد.

مهدی مقدم چهارم آذرماه در آیین معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، با اشاره به اینکه مسجد یادگاری از طراحی اسلامی و ابتکار نبی مکرم اسلام (ص) است، اظهار کرد: اکنون در کشور، مساجد کارکردهای لازم، نبض و حیات مورد نیاز خود را ندارند که احیا کردن آن از مهم‌ترین وظایف ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی رسالت مسجد در خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی بر مبنای سخنان رهبر معظم انقلاب را امری حیاتی دانست و افزود: هدف اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید احیای کارکردهای مسجد به شکل شکوهمند باشد.

مقدم در ادامه از همکاری کانون‌های مساجد با پایگاه بسیج به عنوان گروه‌های معین فرهنگی نام برد و ادامه داد: با پژوهش‌های کوناگون فهرست‌هایی با عنوان احیای کارکردهای مساجد تهیه شده که مبنا، ملاک و دستور کار قرار خواهد گرفت.

مقدم همچنین توانمندسازی کانون‌های مساجد را هم در حوزه فرهنگی و هم هنری از اولویت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بیان کرد و افزود: یکی از اهم موضوعات مورد توجه این ستاد، تاسیس کانون‌های ویژه خواهران با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب است.

وی توانمندسازی، جریان‌سازی با هم افزایی و در خلال آن شبکه‌سازی و سازماندهی را از دیگر اهداف تشکیل کانون‌های مساجد دانست و تصریح کرد: در کانون‌های مساجد در راستای احیای پایگاه‌های قرآنی برای جریان‌سازی با شکوفایی قرآن پیش خواهیم رفت که نیازمند برنامه‌ریزی‌های فراوان و تزریق روح و خون جدید و درخور شان قرآن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha