• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402090402361
  • خبرنگار : 50160

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان:

علوفه زمستانی حیات وحش استان زنجان تأمین شده است

علوفه زمستانی حیات وحش استان زنجان تأمین شده است

ایسنا/زنجان مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان گفت: با توجه به احتمال بارش برف در استان زنجان، علوفه مورد نیاز برای تعلیف وحوش ذخیره شده است و در زمستان مشکلی از این نظر نخواهیم داشت.

محمدرضا یافتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از ذخیره علوفه مورد نیاز وحوش در فصل زمستان و آمادگی کامل این اداره‌ کل خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه استان زنجان از مناطق سردسیر کشور است و احتمال بارش‌های سنگین برف در فصل پاییز و زمستان به طور متناوب وجود دارد، این اداره‌ کل اقدام به تهیه علوفه و انبار آن در فصل تابستان کرده است تا در زمان بارش برف بین آهوان دشت سهرین، منطقه شکار ممنوع فیله خاصه، قوچ و میش‌های منطقه حفاظت‌شده انگوران و کل و بزهای خرمنه‌سر طارم توزیع کند.

وی افزود: در دشت سهرین این اداره‌ کل با کاشت گندم، جو و یونجه در اراضی‌ای که تحت مالکیت اداره‌ کل حفاظت محیط‌ زیست استان قرار دارد بخشی از نیاز علوفه زمستانی حیات‌ وحش را تأمین کرد و بقیه از محل اعتبارات موجود خریده و ذخیره می‌شود که در زمان نیاز توسط محیط‌بانان در مناطق توزیع می‌شود.

یافتیان ادامه داد: تنها بازماندگان آهوان شمال غرب کشور در دشت آهوان سهرین زندگی می‌کنند. این منطقه، از مناطق سرد و برف‌گیر استان است و این اداره‌ کل هر سال نسبت به تهیه علوفه حیوانات این منطقه اقدام می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان گفت: با توجه به اینکه در فصل زمستان و زمان بارش برف، آهوان به مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند، عده‌ای افراد سودجو اقدام به شکار غیرمجاز این حیوانات می‌کنند. انتظار داریم دوست‌داران محیط‌ زیست همیشه یاری‌رسان ما باشند و در صورت دیدن چنین مواردی مراتب را به نزدیکترین واحد محیط‌ زیست استان اطلاع دهند یا از طریق شماره تلفن‌های ۳۳۵۵۴۰۰۱ و ۰۹۳۹۲۸۸۸۶۵۷ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha