• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402090402454
  • خبرنگار : 71664

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی اعلام کرد

ضرورت رفع نیازهای آموزشی کشور با فناوری‌های نوین

ضرورت رفع نیازهای آموزشی کشور با فناوری‌های نوین

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی گفت: امید داریم با مسئولیتی که از سوی وزیر و معاون آموزشی وزارت بهداشت به مرکز نصر داده شده بتوانیم پذیرای فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان باشیم و نیازهای آموزشی کشور را به خوبی شناسایی کنیم و با فناوری‌های نوین آنها را مرتفع سازیم.

به گزارش ایسنا، دکتر احسان شریفی‌پور در اختتامیه اولین کنگره و جشنواره ملی فناوری و آموزش علوم پزشکی (کنگره و جشنواره شیخ الرئیس) عنوان کرد: این همایش با استقبال کم نظیر اساتید، دانشجویان، فناوران، متخصصان و همه فعالان عرصه فناوری های نوین در آموزش علوم پزشکی برگزار شد. بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت کننده در این کنگره حضور داشتند و هزار نفر، امتیاز بازآموزی دریافت کردند.

 وی گفت: ۱۳۰ طرح در زمینه فناوری های نوین در آموزش علوم پزشکی به دبیرخانه‌ همایش ارسال شد که پس از ارزیابی ها و داوری های چند روزه، ۵ طرح برگزیده انتخاب شدند.

نایب رئیس همایش شیخ الرئیس با اشاره به این مطلب ۸۰ استارت آپ دانشجویی شامل دانشجویان المپیادی و غیر المپیادی برای این کنگره ثبت نام کردند، افزود: بعد از غربالگری ۲۹ تیم دانشجویی با یکدیگر به رقابت پرداختند و ۵ تیم, جایزه گرفتند. در عرصه محصولات فناورانه هم ۵۳ محصول برای این کنگره معرفی شدند که فراتر از انتظار بود و در پایان ۶ محصول. برگزیده شدند.

دکتر شریفی پور با بیان اینکه ۳۰ کارگاه تخصصی وفوق تخصصی در این همایش برای سطوح مختلف شامل اساتید دانشجویان و گروه عام برگزار شد، افزود: ۴۰ غرفه در نمایشگاه برای ارائه آثار فناوری و دستاوردهای برتر فناورانه در سطح کلان مناطق و شرکت‌های بنیان برپا شد.

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی اظهار کرد: امید داریم با برگزاری این همایش یک قدم جدی برای ورود فناوری‌های نوین در عرصه آموزش علوم پزشکی برداریم و از این به بعد با مسئولیتی که از سوی مقام عالی وزارت و معاون آموزشی وزارت بهداشت به مرکز نصر داده شده بتوانیم پذیرای فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان باشیم و نیازهای آموزشی کشور را به خوبی شناسایی کنیم و با فناوری‌های نوین آنها را مرتفع سازیم.

به گزارش روابط  عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی گفت: پایان اولین کنگره، آغاز کار برای برگزاری همایش سال آینده و تلاش بیشتر است تا بتوانیم همایش شیخ الرئیس را در سال آینده به صورت جامع‌تر و بین‌المللی‌تر و با ارائه محصولات بیشتر برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha