• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402090402476
  • خبرنگار : 50177

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان:

۳۳.۹ درصد دانش‌آموزان لرستانی به رشته‌های فنی وحرفه‌ای هدایت شدند

۳۳.۹ درصد دانش‌آموزان لرستانی به رشته‌های فنی وحرفه‌ای هدایت شدند

ایسنا/لرستان معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: با تلاش دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت استان ۳۳.۹ درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شدند.

نورالدین سبزیان امروز چهارم آبان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که بر اساس سند تحول بنیادین باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار دانش هدایت می‌شدند.

وی افزود: در برنامه ششم قرار بود به این درصد برسیم اما علی‌رغم تلاش‌ها نتوانستیم به ۵۰ درصد دست پیدا کنیم و امسال با تلاش همه دست‌اندرکاران حوزه آموزش و پرورش لرستان این میزان شاخص به ۳۳.۹ درصد رسیده است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان، بیان کرد: در حال حاضر استان به لحاظ نیروی انسانی، فضا و تجهیزات با مشکلاتی مواجه است و اگر بخواهیم سال آینده این ضریب را به ۴۰ درصد برسانیم قطعا با کمبود فضای هنرستانی مواجه خواهیم بود.

سبزیان اضافه کرد: فضاهای موجود بیشتر برای دبیرستان‌های متوسطه نظری است و ضرورت دارد تغییر کاربری شوند تا بتوانیم به این درصد تعیین شده برسیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر در استان نیاز به ۱۵ سوله داریم؛ هر چند بودجه آموزش و پرورش متمرکز است اما می‌توان از اعتبارات شناور یا از محل مسئولیت‌های اجتماعی با کمک دستگاه‌ها حداقل‌ها را تامین کرد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه باید ۱۴ هنرستان و ۱۹ سوله برای استان تامین شود اما برای سال آینده حداقل در ۱۰هنرستان و ۹ سوله باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف ترسیم شده برای هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستانی برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha