• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402090402477
  • خبرنگار : 50175

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان عنوان کرد:

کاهش بیش از ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی بروجرد

کاهش بیش از ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل بروجرد از کاهش ییش از ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شهرستان خبر داد.

محمد ایرانشاهی امروز چهارم آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مهم راهداری در نیمه اول امسال، اظهار کرد: در نیمه اول امسال روکش آسفالت محورهای بروجرد - اراک، بروجرد - اشترینان و بروجرد – خرم‌آباد به طول ۱۲ کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال انجام شده است، همچنین روکش آسفالت راه‌های روستایی به طول ۲۵ کیلومتر شامل روستاهای چم‌صیدی، کولیدر، اسدخانی، رحیم‌آباد، رضاآباد، برده‌سره با اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ترانشه‌برداری و حذف نقاط حادثه‌خیز در محورهای روستایی سنگ‌سفید، بیچون، گوشه محسن‌بن‌علی و محور گردشگری ونایی با عملیات ۸۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و همچنین اصلاح پیچ دهکرد در حال اجرا با حجم ۱۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

رئیس اداره راهدای و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد نصب نیوجرسی در محور بروجرد - اشترینان به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال منعقد شده که تاکنون ۲ کیلومتر از آن اجرا شده و ۳ کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال انجام و در مجموع به ۵ کیلومتر می‌رسد.

ایرانشاهی بیان کرد: خط‌کشی راه‌های مواصلاتی به طول ۲۷۰ کیلومتر در محورهای اصلی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال انجام شده، علاوه بر این نیز نصب علائم ایمنی و هشداردهنده از جمله نصب استوانه ایمنی، بشکه ایمنی، گل میخ، فلش بتنی، نصب شبرنگ گاردریل، نصب سرعتکاه پلاستیکی، علائم ایمنی و هشداری و تعمیر و مرمت گاردریل با هزینه‌ای بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ عدد انجام شده است.

وی اضافه کرد: در راستای بهسازی و پاکسازی حریم راه اصلاح شیب شیروانی، علف‌زنی، پاکسازی نخاله‌های ساختمانی و صنعتی و همچنین ایجاد قنو به طول ۲۵۰ کیلومتر صورت گرفته و سرویس و نگهداری روشنایی محورهای مواصلاتی به طول ۲۸ کیلومتر از جمله اقداماتی بوده که این اداره انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد ادامه داد: نصب برج نوری در محور بروجرد به سمت اشترینان و نهاوند با اعتباری بالغ‌بر ۷ میلیارد ریال انجام شده و  لایروبی ۱۰ دستگاه پل‌ در محورهای مواصلاتی صورت گرفته است.

ایرانشاهی اظهار کرد: با تدابیری که اندیشیده شده است در مجموع ییش از ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شهرستان بروجرد کاهش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha