• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402090402579
  • خبرنگار : 50176

رئیس سازمان صمت لرستان:

۱۰۰۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد هزینه شده است

۱۰۰۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد هزینه شده است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان صمت لرستان گفت: سال گذشته و امسال بالغ بر هزار میلیارد ریال در پروژه کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد هزینه شد و به محض پرداخت منابع ریالی توسط بانک صنعت و معدن، سفارش خرید ماشین‌آلات فاز ۱ داده خواهد شد.

بهمن جعفری امروز (چهارم آذر ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از طرح‌های مصوب سفر هیأت دولت یازدهم به لرستان در سال ۱۳۹۳ طرح ساخت کارخانه لاستیک سبک و سنگین با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال در شهرستان خرم‌آباد بود. عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۵ در محل شهرک صنعتی شماره ۳ خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار با کلنگ زنی معاون اجرایی رئیس جمهوری آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری این طرح با مشارکت ۸۱ درصدی بخش خصوصی و ۱۹ درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با خرید زمین از شرکت شهرک‌های صنعتی استان آغاز شد، افزود: بخش زیادی از اراضی در اختیار تسطیح و خاکبرداری بود و اقدامات و پیگیری‌هایی برای تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات اروپایی انجام شد که به علت محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه، کماکان عملیاتی نشده است.

جعفری بیان کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، اجرای این طرح توسط استاندار لرستان در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قرار گرفت و جلسات متعددی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای ورود جدی این سازمان و هزینه کردن سهم آورده برگزار شد. نماینده این سازمان (مهندس مقیمی) به استان آمد و منابع مورد نیاز سهم سازمان در بودجه این شرکت در سال ۱۴۰۲ مصوب شد.

رئیس سازمان صمت لرستان ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده توسط استاندار لرستان در جریان سفر رئیس جمهوری به استان، تسهیلات ۱۷۰ میلیون دلاری توسط بانک ملی برای اجرای کامل طرح و ۱۷۸ میلیارد تومانی برای اجرای فاز اول با ظرفیت  ۶۰۰ هزار حلقه‌ای  مصوب شد و بارها در بانک‌های ملی و صنعت و معدن موضوع پیگیری شد و مدیران عامل این دو بانک در استان حضور یافتند. نتیجه پیگیری‌های استاندار به مصوب شدن مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان برای تامین منابع  (فاز ۱) منجر شد.

وی تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی در بانک عامل انجام شده است. همچنین تامین وثائق مورد نیاز به بانک سپرده شده و در حال بسته شدن قرارداد و پرداخت است. از طرفی با اعمال فشار به مجری بخش خصوصی، عملیات ساخت‌وساز زیربناهای لازم با سرعت شروع شده به‌گونه‌ای که اکنون ۱۲ هزار مترمربع سالن در حال اجرا و اسکلت بخش اعظم آن نصب شده است.

جعفری افزود: پوشش سقف ۵۶۰۰ مترمربعی درحال اجراست و با هدف اطمینان از تداوم تولید، قرارداد تأمین مواد اولیه نیز بسته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha