• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402090402583
  • منبع : فضای مجازی

دغدغه مخاطبان ایسنا از بدعهدی صهیونیست‌ها همزمان با آتش‌بس ۴ روزه

دغدغه مخاطبان ایسنا از بدعهدی صهیونیست‌ها همزمان با آتش‌بس ۴ روزه

بامداد چهارشنبه جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد «بعد از مذاکرات سخت ‌و پیچیده که روزهای زیادی زمان برده به یاری خداوند و تلاش‌های گسترده طرف‌های قطری و مصری به آتش‌بس موقت چهار روزه با رژیم صهیونیستی دست پیدا کرده است»، توافقی که با پذیرش شروط مقاومت حاصل شد و وزنه آن به نفع این جریان سنگینی می‌کند.

 به گزارش ایسنا، بر اساس توافق صورت گرفته که از روز جمعه سوم آذرماه اجرایی شد، دو طرف توافق کردند تمام اقدامات نظامی ارتش صهیونیستی در تمام مناطق نوار غزه  و تحرکات خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی که به داخل نوار غزه نفوذ کرده‌اند، متوقف می‌شود.

همچنین صدها کامیون ویژه کمک‌های انسانی، امدادی، پزشکی و سوخت بدون استثنا وارد تمام مناطق  شمالی وجنوبی غزه شود.

بر اساس این آتش‌بس، دو طرف توافق کردند که در این چهار روز ۵۰ اسیر صهیونیست زن و کودک زیر ۱۹ سال  و ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹سال فلسطینی که سال‌های زیادی را در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می بردند، آزاد شوند.

جنبش حماس در بخشی دیگر  از بیانیه خود در این ارتباط تاکید کرد : به‌رغم تعلل رژیم صهیونیستی و تلاش برای طولانی‌کردن مذاکرات، بندهای این توافق بر اساس رویکرد مقاومت و ملاحظات آن ایجاد شده است که هدف آن خدمت به مردم فلسطین و تقویت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

جریان مقاومت در فلسطین همچنین در بیانیه مطبوعاتی خود در مورد این توافق خاطرنشان کرد: درحالی که آتش‌بس را اعلام می‌کنیم، همزمان می‌گوییم که دست‌هایمان روی ماشه خواهد ماند و برای دفاع از ملت و بیرون کردن اشغالگران ایستاده‌ایم. به  ملت خود می‌گوییم که به خون و فداکاری آن‌ها و تحقق آزادی ‌و برپایی دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس وفادار خواهیم ماند.

دغدغه مخاطبان ایسنا از بدعهدی صهیونیست‌ها همزمان با آتش‌بس ۴ روزه

 انتشار خبر توافق آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی که براساس فکت‌های موجود یک پیروزی سیاسی برای جریان مقاومت فلسطین بود و رژیم صهیونیستی بر اساس فشار افکار عمومی در داخل اراضی اشغالی و دیگر نقاط جهان و گسترش اختلافات داخلی بین سران سیاسی و نظامی این رژیم مجبور شد که تن به این آتش بس بدهد، با واکنش افکار عمومی، رسانه‌ها و تحلیل‌گران مواجه و تحلیل های متفاوتی در این زمینه منتشر شد.

در این میان یکی از نکات مورد توجه و مطرح در بین افکار عمومی در این ارتباط این بود که رژیم صهیونیستی با توجه به پرونده سنگین و سیاه خود در عدم اجرای قوانین و تعهدات بین‌المللی به چه میزان به این آتش‌بس متعهد خواهد بود و آیا در این فرایند می توان به این رژیم که در طول ۵۰ روز گذشته اقدام به نسل‌کشی گسترده در غزه  کرده و در پیشبرد جنایت‌های خود از انواع سلاح‌های ممنوعه علیه غیرنظامیان استفاده کرده، اعتماد کرد؟

در این ارتباط نگاهی گذرا به نظرات مخاطبان خبرگزاری ایسنا به خبر توافق حماس و رژیم صهیونیستی بیانگر این موضوع است که قسمت اعظمی از آن‌ها ضمن استقبال از آتش‌بس ایجاد شده، با توجه به این که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت در این ارتباط شده است و تقدیر از ایستادگی مردم غزه در برایر جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر این اعتقاد بودند که رژیم صهیونیستی قابل اعتماد نیست و توافق صورت گرفته نباید باعث شود که چشم‌هایمان را بر جنایت‌های سران این رژیم در طول ۵۰ روز گذشته ببیندیم و باید همچنان با تاکید بر اشغالگری رژیم صهیونیستی و حق مشروع مردم فلسطین در مبارزه با اشغالگر مطالبه محاکمه سران این رژیم به خاطر نسل‌کشی انجام داده در غزه در محافل بین المللی  دنبال شود.

 یکی از مخاطبان ایسنا در این ارتباط می‌نویسد: پیروز این جنگ از روز اول مشخص بود وآن حماس است چون با هیچ با کشورهای زیادی من جمله آمریکا، فرانسه، آلمان و اسراییل جنگید و هیمنه اسراییل را برای همیشه شکست.

«فریبا» یکی دیگر از مخاطبان ایسنا  نیز در این ارتباط تاکید می‌کند: پیروز حماس است که دلاورانه با سربازان و نظامیان اسرائیل می‌جنگد نه اسراییلی که با بمب‌های آمریکا و اروپا به بیمارستان، مسجد، کلیسا ومدرسه حمله و  زنان، کودکان و بیماران را با وحشیگری می کشد.

دغدغه مخاطبان ایسنا از بدعهدی صهیونیست‌ها همزمان با آتش‌بس ۴ روزه

«هوشنگ جوزائی» یکی از دیگر کاربران ایسنا در این ارتباط با اشاره به این که رژیم صهیونیستی در طول این مدت به اهداف طولانی مدت خود مبنی بر از بین بردن حماس و یا اشغال غزه دست پیدا نکرده است در کامنتی نوشت : اسرائیل با این همه دبدبه کبکبه بقول خودش ارتش قدرتمند و پشتیبانی آمریکا هدفش نابودی حماس به ذهنیت خودش در مدت یک هفته بود، ولی بعد از گذشت ۴۶ روز تن به آتش‌بس و تبادل اسرا داده است و این نشان می‌دهد که حماس واقعا شکست ناپذیر است و می توان گفت این آتش‌بس لکه ننگی است که تا ابد در کارنامه ارتش رژیم صهیونیستی خواهد ماند، واقعا درود و صد آفرین بر حماس و جهاد اسلامی با این شهامت و شجاعتی که دارند و محمود عباس که اگر ۱۰ درصد شهامت حماس و جهاد اسلامی در وجودش می بود الآن شرایط برای امت فلسطین طور دیگری رقم می خورد.

«مصطفی» یکی از دیگر از مخاطبان ایسنا نیز با اشاره به بد عهدی رژیم اسراییل در طول ۷۵ سالی که از تاسیس آن می گذرد، نوشت: اسرائیل تا حالا به کدوم قولش پایبند بوده که این دومیش باشه حالا فردا تو اخبار می‌بینید که اسراییل دوباره بمب باران کرده و آتش بس را  نقص کرده است.

«شاپور» از دیگر مخاطبان ایسنا ضمن تمجید از جریان مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان تاکید می کند که «حماس باید عاقلانه عمل کند شاید این (آتش بس) یک تله باشه از طرف صهیونیست‌ها. خداکنه آتش بس دائمی باشه بیش ازاین شاهد شهادت مردم مظلوم نباشیم».

کاربری با نام مخفف «م.ن» نیز با تاکید بر این که نباید به رژیم صهیونیستی اعتماد کرد، برای ایسنا می نویسد : این رژیم  یکی امروز آزاد میکنه فردا دستگیرشان میکنه و همه جا را با بمب و توپ منهدم میکنه تاریخ نشان داده اینها خونخوارتر از قبلشون شدند و اعتماد کردن به آنها چیزی عبث است.

 «محمود زاده» از دیگر مخاطبان ایسنا با اشاره به دستاورهای حماس در جریان پیشبرد عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر و غافل گیری صهیونیست‌ها از انجام این عملیات توسط جریان مقاومت فلسطین می‌نویسد: بازی عوض شده است در طول ۷۵سال تاسیس اسراییل این برای اولین بار بود که آنان از چهار جهت مورد تهاجم قرار گرفتند از عراق بسیج مردمی از لبنان حزب الله و از یمن انصار الله یمن و از داخل هم حماس امری که صهیونیسم بین‌الملل تصور ان را هم نمی کرد و این امری بود که برای اولین بار اتفاق افتد و تعبات سنگین آن مهاجرت پولداران یهودی به اروپا و امریکا خواهد بود.

دغدغه مخاطبان ایسنا از بدعهدی صهیونیست‌ها همزمان با آتش‌بس ۴ روزه

«علی کرمیان» نیز در کامنتی  در پایین خبر مورد اشاره می نویسد :حس من از اولین روز جنگ میگه که اگر اسرائیل اسرای خود را پس بگیرد دیگه به هیچ چیز و هیچ کس رحم نمی کند اگر الان کوتاه می‌آید به خاطر تحت فشار شهروندان و کشته نشدن اسرای خودشان است، بماندبه یادگاری.

«پیمان» یکی دیگر از مخاطبان ایسنا نیز با تاکید بر این‌که صهیونیست‌ها قابل اعتماد نیستند، ابراز عقیده می‌کند که صهیونیست‌ها به محض آزادی گروگان‌ها دوباره شروع به حمله می‌کنند.

«هادی» یکی دیگر از کاربران ایسنا با اشاره نسل‌کشی انجام شده از سوی صهیونیست‌ها در غزه و کشتار گسترده زنان و کودکان توسط رژیم آپارتاید رژیم اسراییل تاکید می‌کند: جنگ شکل قانونی جنایت و کشتار است. وقتی جنگ نابرابر باشد جنایت شدیدتر و شنیع‌تر است. وقتی مقتولان زن و بچه و کودک و نوزاد و بیمار لیمارستانی باشد جنایت وحشیانه تر و کشتار بی‌رحمانه‌تر است و بدترین نتیجه آن تخریب خانه‌ها منازل مدارس مساجد زیرساخت های شهری و ه...می‌باشد. ۱۵ هزار نفر را کشتند، هزار خانه معادل نصف یک شهر را ویران کردند تا ۳۰۰ اسیر بدهند و ۵۰ اسیر بگیرند. آیا این‌ها روانی نیستند؟ دیوانه و آدمکش نیستند؟

«ایرانی» از دیگر مخاطبان ایسنا  نیز با اشاره به حمایت‌های آشکارا و صریح آمریکا از رژیم صهیونیستی در جریان تحولات  اخیر در اراضی اشغالی نوشت: بعد از آتش‌بس چهار روزه اگر رژیم صهیونیستی دوباره به جنگ ادامه دهد نشانه جنایتکاری آمریکا هست چون آمریکا دستور ادامه جنگ را صادر می کند.

یکی از دیگر مخاطبان ایسنا هم با اشاره به موارد مطرح شده در این توافق ابراز عقیده می کند: با این‌همه وحشی‌گری و جنایتی که اسرائیل نشون داد این ۵۰ تا (اسرای رژیم صهیونیستی) باید در قبال نصف اراضی اشغالی به‌علاوه کل اسرای فلسطینی معاوضه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha