• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402090502785
  • خبرنگار : 71290

کارشناس مسائل منطقه تشریح کرد

چرایی پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی

چرایی پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل منطقه با بیان این که فلسطینی‌ها بهتر از همه می دانند باید آماده باش بوده و دست‌هایشان روی ماشه باشد، گفت: رژیم صهیونیستی قطعا برای رضایت فلسطینی‌ها این کار را نکرده و به دلیل شرایط و مشکلات داخلی خود درگیری‌ها را متوقف کرده تا بتواند به وضعیت داخلی‌اش سامان دهد.

آتش بس موقت چهار روزه درگیری‌ها در غزه پس از توافق مقاومت و رژیم صهیونیستی، از صبح روز جمعه وارد فاز اجرایی شد، اجرای این توافق پس از تاخیر یک روزه آغاز و طی آن تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی انجام شد.

«مهدی شکیبایی» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از برقراری آتش‌بس موقت میان مقاومت و رژیم صهیونیستی و لزوم آمادگی گروه‌های مقاومت با توجه به عدم پایبندی به تعهدات از سوی این رژیم اظهار کرد: آنچه در رابطه با آمادگی گروه‌های مقاومت فلسطین مطرح است، این است که به رغم این توافقات، فلسطینی‌ها می‌دانند که در جنگ‌های ۲۲ روزه، ۵۱ روزه، سیف القدس و... سابقه داشته که با توجه به توافق آتش بس اما مجددا علیه فلسطینی ها حملاتی را ترتیب دادند و تعهدات خود را زیر پا گذاشتند.
وی تصریح کرد: اگر قرار بود فلسطینی‌ها به آتش بس رضایت دهند و یک گوشه بنشینند و نظاره کنند قطعا جنگ بعدی رخ نمی داد بنابراین بهتر از همه می‌دانند باید آماده‌باش بوده و دست‌هایشان روی ماشه باشد.
این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در این دور از درگیری‌ها آمریکایی‌ها پای قصه آمدند که نه تنها میانجی‌گر نیستند بلکه خود طرف دعوا هستنند، در واقع فلسطینی‌ها آماده عهدشکنی رژیم صهیونیستی هستند زیرا این رژیم قطعا برای رضایت فلسطینی‌ها این کار را نکرده و به دلیل شرایط و مشکلات داخلی خود درگیری‌ها را متوقف کرده تا بتواند به وضعیت داخلی‌اش سامان دهد.
شکیبایی با اشاره به تنش‌ها و مشکلات درونی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: طی ۴ - ۵ سال اخیر وضعیت ناپایدار سیاسی بر این رژیم حاکم بوده و چندین انتخابات برگزار کردند و عملیات طوفان الاقصی در شرایطی رخ داد که رژیم صهیونیستی از نظر سیاسی در شرایط ناپایداری قرار داشت و با این عملیات ناپایداری عظیم آن‌ها عیان شد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که اکنون رژیم صهیونیستی با آن مواجه شده مساله اقتصادی است که اقتصادش بر پایه جذب سرمایه گذاری زیاد خارجی بوده و اکنون با نداشتن امنیت، این ناپایداری در حوزه اقتصاد هم گسترش یافته و ضربه اقتصادی بسیاری به رژیم صهیونیستی وارد شده است. تمام این شرایط نارضایتی عمومی را در سطح رژیم صهیونیستی گسترده‌تر می‌کند.
این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر فروپاشی امنیتی و اقتصادی رژیم صهیونیستی گفت: عملیات طوفان الاقصی در شرایطی اتفاق افتاد که کابینه نتانیاهو آن هم با تندروهایی که درون آن حضور داشتند آخرین تیر در ترکش آنان بود و قطعا از این پس با خلاء سیاسی بسیار عمیقی رو به رو می شود و هیچ نخست‌وزیر دیگری نمی‌تواند این خلاء را پر کند، حتی اگر کابینه جدید روی کار آید همچنان شاهد ناپایداری خواهیم بود و در کنار آن مشکلات اقتصادی، اجتماعی هم به رژیم صهیونیستی اضافه می‌شود.
وی تاکید کرد: بنابراین دور نمای رژیم تاریک است هر چند آمریکایی ها تلاش می‌کنند تا با انجام اقداماتی مانند طرح های سیاسی و یا اقتصادی مثل کریدور هند به اروپا به نوعی رژیم صهیونیستی را بزک کنند اما واقعیت درونی رژیم تاریکی محض است این که آمریکا با تمام قدرت کنار اسرائیل می‌ایستد یک معنا بیشتر ندارد؛ مهره غرب در خاورمیانه به شدت ضعیف شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۵ ۱۰:۴۱

خداوند در قرآن بصورت مکرر آورده است که " الله مع الصابرین ..... خداوند با صابرین است" و براستی که وعده خداوند حق است. اگر به مصیبت های وارده به مردم مظلوم غزه و یا انواع فشارها و ظلم هایی که به شیخ زکزاکی و خانواده ایشان وارده شده و یا حادثه کربلا و یاران امام حسین (ع) و یا صبر و تحمل امام خمینی برای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نگاه کنیم و تامل نماییم متوجه میشویم که تاثیر صبر و بردباری و ناامید نشدن و ایستادگی در راه خدا پاداشی جز پیروزی واقعی و حقیقی و عظیم ندارد و نخواهد داشت و دین اسلام به ملتهای جهان ثابت نموده است که صبر و امید به پیروزی حق علیه باطل وعده ایست که به گفته رهبر بزرگ انقلاب قطعا تحقق خواهد یافت و تردیدی در پیروزی آن نیست حتی اگر همه شواهد موجود بر خلاف آن باشند.