• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402090502815
  • خبرنگار : 71612

عملیات حماس در ۷ اکتبر؛ صهیونیست‌ها می‌دانستند، اما باور نکردند

عملیات حماس در ۷ اکتبر؛ صهیونیست‌ها می‌دانستند، اما باور نکردند

حقایق جدید نشان می‌دهند که ارتش رژیم صهیونیستی اطلاعات دقیق و مستمری را در زمینه تدارک عملیات حماس در ۷ اکتبر در اختیار داشت اما به آنها توجهی نکرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از لزکو، «من دیگر نمی‌خواهم در مورد این چرت و پرت‌ها بشنوم، اگر ادامه بدهید، دادگاه نظامی خواهید شد»، این جملات یک فرمانده به یکی از افسران یگان نخبه است که عملیات حماس را هشدار داده بود.

تلویزیون اسرائیل فاش کرد که اطلاعات ارتش چند ماه قبل از ۷ اکتبر به کتابچه راهنمای حماس دست‌یافته بود. این جزئیات تاکتیک‌های مورد استفاده برای کنترل مناطق اطراف نوار غزه، برنامه‌ریزی برای گرفتن گروگان‌ها، دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه استفاده از ون، موتورسیکلت، تراکتور برای شکستن حصار امنیتی، دستورالعمل استفاده از راکت‌های ضدتانک و گلوله‌های خمپاره و همچنین پاراگلایدر را ارائه می‌دهد.

مأموران امنیتی که تصاویر دوربین‌های مداربسته پراکنده در اطراف خط مرزی را زیر نظر داشتند، علائم مشکوکی را گزارش کرده بودند. آنها حتی هشدار دادند که کماندوهای حماس در حال گروگان‌گیری تحت هدایت یک مقام ارشد که با استفاده از فناوری تشخیص چهره شناسایی شده است، هستند. اما مافوق آنها تشخیص داده بود که آنها «تخیل» دارند.

یک افسر از واحد ۸۲۰۰، متخصص در اطلاعات سیگنال و شکستن کد، تمرینات آموزشی غیرعادی را در نزدیکی مرز سه ماه قبل از ۷ اکتبر مشاهده کرده بود. مافوقش‌هایش ترجیح می‌دادند به حرف او گوش ندهند و به او توصیه کردند که آرام باشد، در غیر این صورت مجازات می‌شود.

مقامات ارتش رژیم صهیونیستی همه این اطلاعات را نادیده گرفتند و معتقد بودند که حماس نیروهای لازم را برای انجام یک حمله بزرگ علیه نیروی بازدارنده اسرائیل ندارد.

این ناشنوایی توانست بسیاری از اسرائیلی‌ها را به یاد شکست قبلی ارتش رژیم صهیونیستی بیندازد. در طول جنگ یوم کیپور در اکتبر ۱۹۷۳، ارتش این رژیم توسط نیروهای مصری و سوری غافلگیر شد، اگرچه ارتش اطلاعاتی به لطف یک جاسوس عالی‌رتبه، داماد جمال عبدالناصر، رئیس‌جمهور مصر در مورد قریب‌الوقوع بودن این حمله داشت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «بعد از جنگ، تحقیقات دقیق و عمیقی انجام خواهد شد.» رؤسای ستاد کل شاباک، سرویس امنیتی داخل، قبلاً قصور در مسئولیت خود را پذیرفته‌اند ولی هنوز برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم صدق نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha