• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402090502836
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آزادی ۴۷ نفر از زندانیان محکوم مالی در گلپایگان

آزادی ۴۷ نفر از زندانیان محکوم مالی در گلپایگان

ایسنا/اصفهان رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان گفت: در جشن گلریزان امسال با کمک خیرین، ستاد دیه، بخشش مالباختگان و آورد زندانیان، ۴۷ نفر از محکومین مالی آزاد شدند.

قاسم شریفیان، امروز(یکشنبه، پنجم آذر) در آیین تجلیل از خیران جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، اظهار کرد: مردم شهرستان گلپایگان خیراندیش هستند و فرهنگ گذشت، ایثار و خیراندیشی در شهرستان وجود دارد. رتبه اول آمار صلح و سازش در استان اصفهان متعلق به گلپایگان است. همچنین در کمک به آزادی زندانیان نیز در استان نسبت به جمعیت رتبه اول را داریم.

وی ادامه داد: در جشن گلریزان امسال با کمک خیرین پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان محکومان مالی تعهد شد که از این میزان سه میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان وصول شد. همچنین خیران و ستاد دیه نیز دو میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان کمک کردند، آورد زندانیان یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان بود و مالباختگان نیز از اخذ مبلغ شش میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان گذشت کردند  و در نهایت ۴۷ نفر از محکومین مالی آزاد شدند.

رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان ۱۷۲ خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند. بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان به این خانواده‌ها در قالب پرداخت‌های نقدی و غیر نقدی ماهیانه، تهیه جهیزیه، کمک هزینه آموزشی و... کمک شده است. ۱۶۷  نفر از زندانیان زندان گلپایگان در حال حاضر مشغول به کار هستند و در مجموع تاکنون نزدیک به سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ماهیانه به آنها پرداخت شده است.

شریفیان افزود: داشتن آرامش و امنیت حق مردم است و ما مجبور هستیم با افرادی که امنیت جامعه را خدشه‌دار کردند برخورد کنیم، اما همین افراد هم دارای خانواده هستند. زندان در کنار محاسنی که دارد معایبی هم دارد، مجازات، پیامدهای فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد. افرادی هستند که  نگاه مجرمانه ندارند، اما نمی‌توانند به تعهدات مالی خود عمل کنند به ویژه در چند سال اخیر که به دلیل نوسانات اقتصادی افراد آبروداری بودند که نتوانستند به موقع به تعهدات خود عمل کنند و سبب شد که به زندان معرفی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha