• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402090502877
  • منبع : مطبوعات

جبهه‌ای به وسعت همه دریاها

جبهه‌ای به وسعت همه دریاها

انتشار خبر دومین حمله به ناوگان حمل‌ونقل اسرائیلی در آب‌های پیرامون شبه‌جزیره عربی در کمتر از یک هفته، به منزله تعبیر عینی پیام گشایش جبهه دریایی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، وطن امروز نوشت: دیروز شبکه المیادین و به تبع آن ۲ خبرگزاری مهم آمریکایی و عبری فاش کردند تنها ۴ روز پس از توقیف کشتی باری «گلکسی لیدر» متعلق به یک مالک سرشناس اسرائیلی در آب‌های دریای سرخ، یک شناور باری دیگر متعلق به بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی رژیم صهیونیستی این بار در شمال اقیانوس هند، هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. منابع خبری المیادین تایید کردند این اتفاق شامگاه پنجشنبه گذشته، درست ساعاتی پیش از اجرای آتش‌بس در نوار غزه، توسط یک پهپاد انتحاری رخ داده و باعث آتش گرفتن کشتی مذکور شده است.

با آنکه شبکه عبری کان به نقل از مقامات تل‌آویو تلاش کرد اسرائیلی بودن کشتی هدف قرار گرفته را تکذیب کند اما ساعتی بعد خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اطلاعات مندرج در گزارش المیادین را تایید کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد کشتی اسرائیلی با پرچم مالت در حال حرکت در آب‌های بین‌المللی شمال اقیانوس هند بود که با انفجار یک پهپاد مواجه شد اما به خدمه‌اش آسیب نرسید.

اعتراف ناچار خبرگزاری‌های «کان» و «‌ای پی» به دنبال افشاگری دیروز شبکه المیادین درباره حمله پنجشنبه شب، در عین حال نشان داد رسانه‌های غربی برخلاف ادعای‌شان مبنی بر خبررسانی آزاد، در هماهنگی کامل با رژیم صهیونیستی دست به سانسور اخباری می‌زنند که برای امنیت آنها نامطلوب تلقی می‌شود. 

این حملات به منزله عملیاتی شدن هشدار انصارالله یمن مبنی برگشایش جبهه دریایی و تجاری علیه رژیم اشغالگر قدس است؛ رژیمی که ۵۰ روز است انواع جنایات علیه بشریت را با بمباران و حمله به مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس و دیگر اماکن عمومی باریکه غزه مرتکب شده و طبق گزارش‌های رسمی ۱۵‌هزار غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده است.

یکشنبه هفته گذشته رزمندگان یمنی با یک فروند بالگرد میل ۲۴ روی عرشه کشتی حامل خودروی گلکسی لیدر فرود آمدند و با توقیف پرسنل ژاپنی، آن را به سواحل یمن هدایت کردند. حتی خبرنگار المیادین از روی عرشه این کشتی مصادره‌شده گزارشی ارسال کرد.

به دنبال انتشار تصاویر مربوط به عملیات موفق توقیف کشتی مزبور در دریای سرخ نزدیک به آب‌های ساحلی عربستان سعودی،  علی القهوم یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از گسترش عملیات بزرگ ارتش این کشور علیه رژیم اشغالگر تا پیروزی فلسطین و غزه و نابودی اسرائیل صحبت کرد و محمد البخیتی، دیگر عضو سرشناس دولت نجات ملی صنعا نیز در مصاحبه با المیادین از اصطلاح «تشدید در مقابل تشدید» درباره تنوع گزینه‌های دردناک مقاومت در صورت ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه استفاده کرد.

همان روز، سخنگوی ارتش اشغالگر قدس در یک فرافکنی مذبوحانه، مدعی شد گلکسی لیدر متعلق به اسرائیلی‌ها نیست، اگرچه اعتراف کرد توقیف آن توسط مقاومت یمن یک رویداد امنیتی بسیار مهم در جهان محسوب می‌شود. البته بلافاصله  «امیت سیگال» خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، فاش کرد کشتی مزبور متعلق به «آبراهام اونگار» یکی از ثروتمندان اسرائیلی و از مرتبطان موساد است.

اونگار رئیس شرکت ری شیپینگ، اگرچه شبکه تجارت دریایی خود را تحت پوشش کشورهای دیگر اداره می‌کند اما همکاری امنیتی و نظامی تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و بین مقامات تل آویو به «رامی» مشهور است. 

رامی ۷۶ ساله با اموالی حداقل به ارزش ۲ میلیارد دلار، یکی از ثروتمندترین اسرائیلی‌هاست که از دهه ۱۹۷۰ میلادی در زمینه‌های بسیار متنوعی از واردات خودروهای سنگین و سواری تا ساختمان‌سازی و اجاره هواپیما فعالیت دارد. 

رامی متولد تل‌آویو و از یک خانواده بسیار ثروتمند صهیونیست است که پس از خدمت در سپاه سیگنال ارتش عبری در دانشگاه آکسفورد حقوق خواند. همچنین دکترای افتخاری‌اش را از آکادمی نیروی دریایی بلغارستان دریافت کرد. در سال‌های اخیر حتی جایزه‌ای از دولت کره‌جنوبی برای کمک به تقویت تجارت خودرو بین سئول و فلسطین اشغالی دریافت کرده است.

شرکت ری شیپینگ آل‌تی دی، صاحب ده‌ها کشتی حمل‌ونقل خودرو و تجارت بارهای فله است. بیش از ۱۰۰۰ افسر و مهندس بلغار که ۸۰ درصد آنها فارغ‌التحصیل آکادمی نیکولا واپتساروف نیروی دریایی بلغارستان هستند در این شرکت کار می‌کنند از جمله ۲۵ خدمه کشتی توقیف‌شده گلکسی لیدر.

به گزارش هاآرتص، اونگار روابط گسترده‌ای با سیاستمداران اسرائیلی داشته است، همچنین رسوایی عزر وایزمن، رئیس پیشین رژیم صهیونیستی که سال ۲۰۰۰ استعفا کرد به‌ خاطر دریافت رشوه از اونگار بوده است. 

یکی دیگر از رسوایی‌های مربوط به رامی، به پرداخت مستقیم چند صد هزار دلار به یوسی کوهن، مدیر سابق آژانس اطلاعاتی موساد مربوط می‌شود. کوهن در ازای این رشوه به رامی کمک کرد اختلافات خود با رقیب اسرائیلی‌اش مایکل لوی بر سر حق نمایندگی شرکت خودروسازی کره‌جنوبی کیا را حل کند. از طرف دیگر او به عنوان یکی از دوستان نزدیک وزیر جنگ فعلی رژیم، یوآو گالانت در تبادلات تسلیحاتی اخیر در حمایت از کشتار در غزه نقش داشته است.

همان‌طور که سخنگوی نیروهای مسلح یمن وعده داده بود عملیات نظامی علیه رژیم اشغالگر تا پایان تجاوزات به نوار غزه ادامه دارد. توئیت هوشمندانه دیروز سرلشکر یحیی سریع ساعاتی پس از گزارش افشاگرانه المیادین درباره هدف قرار گرفتن کشتی این رژیم در دریای عرب، جنگ روانی علیه صهیونیست‌ها و شرکای غربی‌شان را وارد مرحله جدیدی کرد. او با درج تنها 

یک کلمه به نام بزرگ‌ترین خطوط کشتیرانی این رژیم و یکی از ۲۰ شرکت حمل‌ونقل بزرگ جهان اشاره کرد: ZIM.

به این ترتیب سریع، ماهیت دومین ضربه مقاومت به تجارت دریایی اسرائیل را روشن کرد. شرکت زیم که از پیش از تشکیل رژیم منحوس، در سال ۱۹۴۵ توسط آژانس یهود تاسیس شده بود تا همین ۲ دهه پیش عنوان «اسرائیل» را به طور رسمی حمل می‌کرد. 

سرلشکر یحیی سریع همچنین با این پیام، سر بزنگاه به اسرائیلی‌ها و حامیان آمریکایی‌شان که قصد داشتند منشأ پهپاد مهاجم را کشور دیگری معرفی کنند، یادآوری کرد همچنان در دریاها با مقاومت یمن طرف هستند.

۲ هفته پیش، صدها استرالیایی با تجمع در بارانداز بندر پورت بوتانی در سیدنی، با به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین، مانع پهلوگیری یکی از کشتی‌های این خطوط به نام کونت شیپ دکس شده بودند. سخنگوی جنبش اتحادیه‌های حامی فلسطین در سیدنی در آن تظاهرات اعلام کرده بود بخش عمده تجارت تسلیحات اسرائیلی توسط خطوط کشتیرانی زیم انجام می‌گیرد. به گفته پدی گیبسون، کشتی‌های این شرکت در همه بنادر جهان حضور دارند و لازم است تظاهراتی سراسری در بنادر علیه آن شکل گیرد.

شرکت زیم در سال‌های اخیر به عنوان زیرمجموعه‌ای از هلدینگ اسرائیلی کنون، وارد بازار سهام نیویورک و تل‌آویو شده است. مالک کنون، کسی نیست جز ایدان عوفر، برادر ایال عوفر، مالک شرکت کشتیرانی زودیاک که زمستان پارسال، کشتی کامپو اسکوئر، متعلق به آن در خلیج ‌فارس  هدف حمله قرار گرفته بود. برادران میلیاردر عوفر، در حقیقت رقبای اسرائیلی اصلی آبراهام اونگار، در زمینه تجارت دریایی هستند. 

گرفتن و زدن هر دو بازوی کشتیرانی بین‌المللی اسرائیلی‌ها در کمتر از یک هفته، دربردارنده پیامی واضح و آشکار از سوی مقاومت است: جبهه جدیدی به وسعت همه دریاها علیه رژیم کودک‌کش گشوده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha