• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402090502892
  • خبرنگار : 50024

رئیس اداره محیط زیست نظرآباد:

هوای نظرآباد ۱۳۰ روز از سال ناسالم بود

هوای نظرآباد ۱۳۰ روز از سال ناسالم بود

ایسنا/البرز رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظر آباد گفت: با توجه به افزایش میزان آلودگی هوا در فصل پاییز و پدیده وارونگی هوا در شهرستان نظر آباد، نظارت بر مراکز معاینه فنی تشدید شد. .

محمد محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۶۵ درصد میزان آلودگی هوای نظرآباد ناشی از منابع متحرک یعنی خودروها است به همین دلیل اهمیت انجام معاینه فنی این منابع آلاینده دو چندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان نظرآباد دو مرکز معاینه فنی سبک و یک مرکز معاینه فنی سنگین فعالیت دارد، گفت: به طور متوسط از ابتدای سال تا کنون دو هزار خودروی سبک و هزار و ۵۰۰ خودروی سنگین از مراکز این شهرستان معاینه فنی دریافت کردند.

این مسئول توضیح داد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده حدود ۲۰ درصد خودروها دارای نقص فنی گازهای خروجی و ذرات معلق از دودکش بودند و در تست معاینه فنی مردود و سپس با انجام تعمیرات نقص احتراق اصلاح شدند.

محمودی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در سال گذشته حدود ۱۳۰ روز وضعیت کیفیت هوای شهرستان نظرآباد در شرایط ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس و بسیار ناسالم بوده است.

این مسئول تصریح کرد: در میزان آلودگی هوای شهر نظر آباد پارامترهای متعددی تاثیر دارد که یکی از مهمترین آنها ترافیک و وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی و خصوصی است.

وی گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان نظرآباد ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۴۷۵ تاکسی تحت کنترل شهرداری و ۷۰ اتوبوس و مینی بوس در بخش خصوصی فعالیت دارند.

محمودی با بیان اینکه عمر متوسط اتوبوس‌های با سوخت یورو ۲ بالای ۱۵ سال و تاکسی‌ها هم ۱۰ سال است، افزود: اداره محیط زیست بر عملکرد مراکز معاینه فنی با تست همزمان از اگزوز خروجی دودکش توسط اداره آزمایشگاه نظارت می‌کند و اگر دستگاه‌های سنجش آلودگی هوای مراکز مشکلی داشته باشد اخطاریه برای مراکز معاینه فنی صادر می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست نظراباد ادامه داد: براساس ضوابط و مقررات، پلیس نیز با خودروهای دودزا برخورد ونسبت به توقیف خودروها اقدام می‌کند.

 وی در پایان از کلیه مالکین خودروها خواست نسبت به معاینه فنی خودروهای خود اقدام و از تردد خودروهای دودزا خودداری نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha