• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402090503321
  • منبع : بازار

چگونه یک موکت راهرو مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه یک موکت راهرو مناسب انتخاب کنیم؟

پیدا کردن موکت مناسب برای خانه شما، به خصوص در یک قسمت پر رفت و آمد در خانه، می تواند یک کار سخت باشد، اما لازم نیست! هنگام انتخاب موکت برای مکان های پرتردد مانند راهرو باید به چند نکته توجه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت موکت محمدی، هنگام انتخاب موکت برای یک مکان پرتردد مانند راهرو، باید به نوع موکت، جنس ، ماندگاری، هزینه، رنگ آن قسمت خانه ، تمیزشدن راحت ، جایی که موکت استفاده می شود و همین طور به راحتی موکت توجه کرد.

اما چگونه می توانید نوع موکت و جایی که می خواهید آن را در اطراف خانه خود قرار دهید را به بهترین نحو تعیین کنید؟ عوامل مختلفی وجود دارد که به تعیین بهترین گزینه برای شما کمک می کند. در

در ادامه این راهنما، ما به شما کمک می کنم بهترین گزینه را برای خود و خانه خود تعیین کنید.

چگونه یک موکت راهرو مناسب انتخاب کنیم؟

چه نوع موکت برای تردد زیاد مناسب است؟

برای مناطق پرتردد، به یک موکت مقاوم نیاز دارید که در برابر تردد روزانه مقاومت کند.

برخی از موکت ها در مکان های شلوغ مانند راهروها، پله ها و مکان های مشترک خانه عملکرد بهتری دارند.

وقتی صحبت از مواد موکت می شود، پشم، نایلون و Triexta برای مناطق پرتردد مناسب هستند زیرا بادوام هستند و در برابر خرد شدن مقاومت می کنند.

از نظر بافت ، موکت های پرز همسطح و پرز پیچ‌دار مناسب‌ترین هستند، زیرا کمتر آثاری مانند رد پا را نشان می‌دهند. همچنین جاروبرقی کشیدن آنها در مقایسه با سایر انواع موکت راحت تر است.

علاوه بر موارد فوق، ممکن است بخواهید موکتی را نیز در نظر بگیرید که مانند مورد نایلونی رنگ شده با محلول، در برابر لکه و مقاوم در برابر محو شدن باشد. بر خلاف الیاف نایلونی معمولی که پس از ساخته شدن رنگ می شوند، نایلون رنگ شده با محلول قبل از تبدیل شدن به نخ رنگ می شود تا رنگ ها کمتر محو شوند.

از چه چیزی اجتناب کنیم؟موکت های پرز دار با پرزهای بلند ردپا را نشان می دهند، بنابراین بهتر است از آنها در این مناطق استفاده نکنید.

چگونه یک موکت راهرو مناسب انتخاب کنیم؟

قیمت موکت راهرو چقدر است؟

قیمت موکت بسته به نوع و جنس مورد استفاده متفاوت است. قیمت ها حدودی هر متر مربع شروع می شود . موکت های پشمی گران‌تر از موکت‌های مصنوعی هستند.

هزینه های نصب موکت نیز در هر شرکت متفاوت است. برای برآورد هزینه ها می توانید از فروشگاه های موکت درخواست قیمت کنید.

در فرشگاه محمدی ، کل قیمت نصب شده را که شامل نصب حرفه ای می شود، در اختیار شما قرار می دهیم.

ماندگاری موکت پرتردد چقدر است؟

طول عمر یک موکت بسته به جنس، کیفیت محصول اصلی و شرایطی که فرش در آن قرار گرفته است از پنج تا 15 سال متغیر است.

می‌توانید انتظار داشته باشید که موکت‌های مناطق پرتردد زودتر از فرش‌های سایر قسمت‌های خانه فرسوده شوند.

در حالی که هیچ راه دقیقی برای تعیین زمان عمرموکت شما وجود ندارد، اما برخی از علائم وجود دارد که می توانید برای تشخیص اینکه آیا موکت نیاز به تعویض دارد یا خیر، مراقب آنها باشید.

اگر موکت شما لکه‌ای دارد که هر طور که آن را تمیز می‌کنید از بین نمی‌رود و راه‌های خلاقانه برای پنهان کردن لکه تمام شده است، وقت آن است که به فکر تعویض موکت باشید. بویی که از بین نمی رود ممکن است نشانه این باشد که موکت شما قالب دارد و نیاز به تعویض دارد. از بین رفتن بالشتک، حصیر و وصله های نخی به این معنی است که موکت به پایان عمر خود رسیده است.

سخت ترین نوع موکت کدام است؟

  • موکت های نایلونی رنگ شده با محلول

موکت های نایلونی بادوام، مقاوم در برابر آب و تمیز کردن آسان هستند. موکت های ساخته شده از نایلون رنگ شده با محلول حتی بهتر هستند زیرا در برابر رنگ پریدگی مقاوم هستند. آنها برای مناطق پرتردد و برای هر قسمت از خانه گزینه بسیار خوبی هستند.

  • موکت های پلی استر

موکت های پلی استر به اندازه نایلون بادوام نیستند اما برای مدت طولانی به خوبی نگه می دارند. همچنین ضد آب و ضد لک هستند که تمیز کردن آنها را آسان تر می کند. ریختن روی موکت های پلی استر را می توان به راحتی پاک کرد. در مقایسه با نایلون، پلی استر نرم تر هستند.

  • موکت های تریکستا

Triexta یک نوع نسبتاً جدید از الیاف است که به دلیل دوام و مقاومت در برابر لکه مورد توجه قرار گرفته است. فیبر آبگریز است، به این معنی که آب را دفع می کند. الیاف Triexta نیز بسیار نرم هستند.

  • موکت های پشمی

دوام موکت پشمی بیشتر از مصنوعی است. همچنین به طور طبیعی در برابر شعله مقاوم است. اما موکت های پشمی معمولاً گران‌تر ازمصنوعی هستند.

آیا به دنبال یک موکت بادوام برای مناطق پرتردد در خانه خود هستید؟

اگر موکت شما نیاز به تعویض دارد یا فقط می خواهید موکت منزل خود را به روز کنید، فرشگاه موکت محمدی ، موکت های باکیفیت و با نصب حرفه ای را ارائه می دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha