• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402090503345
  • خبرنگار : 50553

سند تحولی باغستان سنتی قزوین رونمایی می‌شود

سند تحولی باغستان سنتی قزوین رونمایی می‌شود

ایسنا/قزوین معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: از سند تحولی باغستان و طرح جامع اتصال سعدالسلطنه به دولتخانه صفوی در جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در قزوین رونمایی خواهد شد.

مهدی رجحانی در نشست خبری دومین جشنواره‌ ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی که امروز ۵ آذر ۱۴۰۲ در عمارت هنر استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شهر قزوین از جنبه میراثی هم از باب کمیت و تعداد آثار میراثی و هم از لحاظ ارزش و عمق میراثی و قدمتی جزو برترین‌ها در کشور شمرده می‌شود و قزوین را در سالیان دور نسبت به امروز  بیشتر می‌شناختند.

وی افزود: متأسفانه با گذر زمان شناخت جامعه از ارزش میراثی قزوین کاهش یافته است اما یکی از ضرورت‌های مدیریت استان و نظام حکمرانی محلی و استانی این است که داشته‌های قزوین معرفی شود. امیدواریم که با میزبانی در دومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی بتوانیم داشته‌های میراثی استان قزوین را در کانون توجه مردم قرار دهیم.

این مسئول عنوان کرد: تولید محتوا در خصوص قزوین و شناساندن ارزش و محتواهای چند رسانه‌ای یکی از این اقدامات لازم است، همچنین از دیگر اقدامات لازم که مخاطب خوبی هم دارد برگزاری رویدادهایی است که بتواند کانون توجهات را به سمت خود برگرداند.

وی تصریح کرد: باغستان میراث ارزشمند بخش کشاورزی در استان قزوین است که در یک سال و نیم گذشته جلساتی برای شناخت مسائل استان با حضور دغدغه‌مندان و باغداران برگزار کردیم و در نهایت به سند احیا و تحول باغستان سنتی رسیدیم که مشتمل بر ۵ نظام منطبق بر حوزه باغستان است و از این سند در اختتامیه این جشنواره رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رجحانی بیان کرد: این سند به مدت محدودی آزمایشی اجرا می‌شود تا نسخه نهایی را به دست بیاوریم؛ تمام تلاش ما این است که بتوانیم حوزه گردشگری استان را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: از ارزشمندترین داشته‌های قزوین که خیلی به شهرت قزوین کمک کرده سعدالسلطنه است و از دیگر مراکز مهم گردشگری ما دولتخانه صفوی و کاخ چهل ستون که در مجاورت هم هستند، در گذشته این ۲ داشته به هم متصل بوده‌اند ولی در دوره پهلوی انقطاع داشته و به این مجموعه آسیب وارد شده حال آنکه اگر اتصال برقرار بود قوت مجموعه بیشتر می‌شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین در پایان گفت: از ٢ سال گذشته مطالعات احیای این مجموعه انجام شد، میدان بزرگ بین این مجموعه که میدان دارالشفا نام دارد، اتصال سعدالسلطنه به این ۲ اثر عملاً مجموعه بزرگ گردشگری یکپارچه‌ای را ایجاد می‌کند که در روزهای جشنواره از طرح این مجموعه یکپارچه رونمایی خواهد شد.

انتهای پی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha