• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402090503425
  • خبرنگار : 71614

گزارش ایسنا از نمایشگاه «کرِشِنْدو»

غلتیدن در خطوطی که هرلحظه آشناتر می‌شوند

غلتیدن در خطوطی که هرلحظه آشناتر می‌شوند

اینجا خطوط نقش بسته بر بوم حرفی برای گفتن دارند؛ هر کدام با بافت و رنگ و نقشی متفاوت، احساسی متفاوت را تداعی خواهند کرد؛ سرگشتگی، پیچیدگی، شلوغی و بیش از همه احساسی آشنا از آنچه که می‌دانیم اما به یاد نمی‌آوریم.

به گزارش ایسنا، خطوط نقش بسته بر بعضی بوم‌ها حسی آشنا دارد؛ آنچنان که غریبه‌ای در خیابان شبیه به کسی می‌نماید که به یادَش نمی‌آوریم؛ برای یادآوری‌ تقلا خواهیم کرد و در یک لحظه بالاخره پیروز خواهیم شد. نبردْ میان آنچه که احساس می‌شناسد اما ذهن به یادش نمی‌آورد، نبرد نابرابری است و تنها نقطه اوج پیروزی رهایی را به بار خواهد آورد؛ اما غلتیدن در مسیر پیروزی و همدستی شناخت فکری و احساسی دردناک خواهد بود؛ چراکه نبرد در میدانی در جریان است که آشناست اما غریب، الگویی مشخص دارد و همزمان ندارد.

غلتیدن در خطوطی که هرلحظه آشناتر می‌شوتد

خطوط در «کرِشِنْدو» به روش حسّی پیغام خود را می‌رساند. «کرِشِنْدو» عنوان نمایشگاه جدید گالری سهراب است؛ اصطلاحی در موسیقی به معنای بلندتر شدن تدریجی صدا تا رسیدن به اوج. در یک اجرای کُرال، کرشندوی ترکیبی ممکن است برای ایجاد حس عاطفه یا قدرت استفاده شود؛ زیرا صداها در کنارهم جلوه‌ای تکان دهنده خواهند داشت. کرِشنْدو ناظر به این مفهوم است که روح، احساس و انرژیِ هنرمند همچون رقصنده‌ای روی بوم با او حرکت می‌کند.

غلتیدن در خطوطی که هرلحظه آشناتر می‌شوتد

این نمایشگاه ۲۰ اثر از ۹ هنرمند را به نمایش گذاشته که کورش قاضی مراد استادشان بوده است.

هنرمندان این نمایشگاه می‌گویند آثارشان احساسات درونی و تجربیات زیسته ‌آن‌ها است؛ احساساتی که اغلب مبتنی بر رهایی است؛ مجموعه‌ای بی موضوع که فارغ از اصول اولیه نقاشی هنرمند عواطف و بیان شخصی خود را روی بوم آورده است؛ بیانی که گاه برای مخاطب آشناست.

در بیانیه این نمایشگاه از قول کوروش قاضی مراد، آمده است: که این نمایشگاه دربرگیرنده سطح کاملاً حسی و متفاوتی از تجربه رنگ، بافت و بیان روح نقاش است که می‌تواند هم برای هنرمند و هم برای بینندگان، یک تجربه حسیّ کامل باشد. برای هنرمند نمادگرایی، انتزاع و یا سورئالیسم بیان موقعیتی است که نمی‌توان از طریق تصاویر واقعی بازنمایی شوند.

غلتیدن در خطوطی که هرلحظه آشناتر می‌شوتد

آثار این نمایشگاه با خطوط حسی خلق شدند؛ خطوطی که مخاطب را درگیر حس کلمات و حس مخاطب و بیان آن خواهد کرد. با وجود اینکه بستر این شیوه خط و نوشتار است اما از فضای نقاشی قرار گرفته است.

آثار شیوا اسلامی، مریم اعتمادسجادی، راحیل بیگی، الهه وکیلی، لادن مشیرفاطمی، سلماز حسینی، سمیرا ارونی، شیما لطفی و ندا گوهربین را می‌توان در این نمایشگاه دید.

نمایشگاه «کرِشِنْدو» تا ۱۴ آذر در گالری سهراب قابل بازدید است و می‌توان همه روزه به جز یکشنبه‌ ها از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha