• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402090503432
  • خبرنگار : 50604

فرمانده سپاه نینوا گلستان

مردم گرگان با قیام «۵ آذر» تعهد خود به انقلاب را ثابت کردند

مردم گرگان با قیام «۵ آذر» تعهد خود به انقلاب را ثابت کردند

ایسنا/گلستان فرمانده سپاه نینوا گلستان، گفتمان بسیجی را جهادی‌ترین گفتمان در دوران انقلاب اسلامی دانست و افزود: این اصل هر کجا بکار گرفته شد، پیشرفت کرده‌ایم.

سردار علی ملک شاهکوهی عصر یکشنبه، ۵ آذر در مراسم گرامیداشت «شهدای ۵ آذر گرگان» در بیمارستان پنجم آذر گرگان اظهار کرد: در واقعه ۵ آذر سال ۱۳۵۷ مردم انقلابی گرگان، در واکنش به جنایت مزدوران رژیم شاه در حمله به حرم مطهر رضوی و در تبعیت از پیام امام خمینی (ره) علیه استبداد رژیم پهلوی به پا خواستند و تعهد خود به حضرت امام و شکل گیری انقلاب را به همگان نشان دادند.

وی با بیان اینکه وقتی مردم گرگان در همین خیابان ۵ آذر کنونی و خیابان شهدای فعلی راهپیمایی کردند و شعار « الله اکبر» سردادند، مزدوران رژیم به آنها حمله‌ور شدند، ادامه داد: در اسناد تاریخی قید شده است که مأموران ستمشاهی حتی به بیمارستان نیز حمله کرده و برخی مجروحین در بیمارستان به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اضافه کرد: کادر درمانی مردم گرگان در همان روز برای مداوای مجروحین ایثارگری کرد و درست با همان روحیه و همان گفتمان در کرونا، کادر درمان را در خط مقدم مجاهدت و ایثارگری دیدیم و اگر زحمات کادر درمان نبود، هموطنان بیشتری را از دست می دادیم.

ملک شاهکوئی با اشاره به اینکه مردم گرگان در ۵ آذر سال ۱۳۵۷ خوش درخشیدند و به مقابله با رژیم فاسد پهلوی پرداختند، گفت: در این روز ۱۴ نفر از مردم شریف گرگان به شهادت رسیدند و روز ملی گرگان مربوط به قیام مردم گرگان در این روز است ولی برخی می‌خواهند این ارزش‌ها را پاک کنند.

فرمانده سپاه نینوا عنوان کرد: هم‌زمانی سالروز قیام تاریخی مردم گرگان و تشکیل بسیج مستضعفین را به فال نیک می‌گیریم و نقش آفرینی مردم گرگان در آن واقعه تاریخی را گرامی می‌داریم چرا که ۷۷ روز پس از واقعه ۵ آذر، انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید.

وی گفتمان بسیجی را جهادی‌ترین گفتمان در دوران انقلاب اسلامی دانست و افزود: هر کجا گفتمان بسیجی به‌کار گرفته شد، پیشرفت و مشکلات را رفع کردیم، لذا حقیقتاً بسیج کلید حل مشکلات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha