• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402090503467
  • خبرنگار : 50652

کارشناس آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گلستان بیان کرد

جایگاه فاخر داستان‌نویسی حماسی در ادبیات فارسی/ لزوم حفظ هویت ایرانی

جایگاه فاخر داستان‌نویسی حماسی در ادبیات فارسی/ لزوم حفظ هویت ایرانی

ایسنا/گلستان کارشناس آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گلستان، هنر حماسی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: حفظ و تقویت هویت ایرانی یکی از دستاوردهای مهم این نوع ادبیات در عرصه ملی و جهانی است.

حسین عبدی عصر امروز یکشنبه، ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیشینه کهن تولید آثار ادبی با رویکرد حماسی در ادبیات ایران، اظهار کرد: داستان‌های حماسی منظوم با عنوان خداینامه و شاهنامه از دیرباز در مرکز توجه هنرمندان و مردم کشورمان بوده است.

وی با بیان اینکه جایگاه ویژه و فاخر این آثار در ادبیات فارسی محفوظ است، ادامه داد: ما باید در مسیر ترویج این گونه ادبی و ترغیب نویسندگان حرفه‌ای به نگارش داستان و رمان حماسی و همچنین تربیت نسل جدید نویسندگان در این عرصه گام برداریم.

کارشناس آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گلستان، هنر حماسی را بسیار حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: حفظ و تقویت هویت ایرانی یکی از دستاوردهای مهم این نوع ادبیات بوده و گام ارزشمندی در جهت تقویت زبان و ادبیات فارسی نه تنها در ایران، بلکه در تمام جهان است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی داستان حماسی، خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف ایجاد ارتباط بین ادبیات حماسی سنتی و مباحث و موضوعات روز کشور و جهان برگزار می‌شود.

عبدی یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح استان‌ها عنوان کرد و توضیح داد: در آذرماه سال جاری و با مشارکت حوزه هنری استان گلستان نوید برگزاری یکی از این کارگاه‌های تخصصی در این حوزه را به علاقه‌مندان می‌دهیم.

کارشناس آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گلستان برگزاری کارگاه داستان حماسی را به عنوان یکی از کارگاه‌های تخصصی این حوزه در استان دانست و تصریح کرد: این جلسات با حضور «بهزاد دانشگر» دبیر علمی جشنواره، در گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، چهارمین جایزه داستان حماسی در سه محور داستان‌های بومی، دینی و تاریخی در دو بخش داستان کوتاه و رمان برگزار می‌شود و علاقمندان به شرکت در این رویداد می‌توانند تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ آثار خود را از طریق تارنمای هنر حماسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

جایگاه فاخر داستان‌نویسی حماسی در ادبیات فارسی/ لزوم حفظ هویت ایرانی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha