• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402090503512
  • خبرنگار : 50039

وقتی فرصت سربازی مغتنم می‌شود

خدمت مقدس سربازی و رقابتی برای مهارت‌آموزی

خدمت مقدس سربازی و رقابتی برای مهارت‌آموزی

ایسنا/گلستان در ابتکاری جالب، کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گلستان پس از کسب مهارت در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، برای ارائه سطح علمی آموخته‌های خود به رقابت پرداختند تا پس از کسب عنوان رهسپار رقابت‌های کشوری شوند.

حمزه کرایلو، عصر یکشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۲، پس از برگزاری مرحله استانی اولین دوره مسابقات مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گلستان که همزمان با سراسر کشور در گلستان به میزبانی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه آجا برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مسابقات در استان گلستان با حضور ۲۲۵ نفر از سه حوزه آجا، فراجا و سپاه برگزار شد.

وی با بیان اینکه منتخبین مرحله استانی به مرحله بعد و سپس مسابقات ملی نیروهای مسلح اعزام می‌شوند، ادامه داد: طی ۲۰ ماه گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی برای هدفمند شدن کارکنان وظیفه انجام شده است که قطعاً منتج به نتیجه می‌شود.

خدمت مقدس سربازی و رقابتی برای مهارت‌آموزی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان، اشتغالزایی پس از پایان دوران مقدس سربازی را از مهمترین اهداف مهارت‌آموزی به کارکنان وظیفه دانست و افزود: مقرر شده کارهایی را که در زمینه مهارت‌آموزی در تعامل با تیپ ۲۳۰ آجا در گلستان انجام می‌شود، در مجموعه سپاه نیز انجام شود.

وی از فعال شدن سه کارگاه در سپاه نینوا خبر داد و خاطرنشان کرد: تسهیلات حمایتی از کارکنان وظیفه برای ورود به بازار کار انجام می‌شود که با پیگیری‌ها آنچه را حق کارکنان وظیفه است را از محل دبیرخانه اشتغال استان گلستان خواهیم گرفت.

خدمت مقدس سربازی و رقابتی برای مهارت‌آموزی

تبادل خلاقیت و نوآوری با برگزاری اینگونه مسابقات

معاون هماهنگ‌کننده تیپ ۲۳۰ نیز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک هفته بسیج، به برخی اقدامات قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه آجا در استان گلستان اشاره و توضیح داد: از آغاز زمان اجرای طرح مهارت‌آموزی، شاهد استقبال چشمگیر کارکنان وظیفه از شرکت در این دوره‌ها در مرکز مهارت‌آموزی شهید صیاد شیرازی هستیم.

سرهنگ مهدی عارفیان با تأکید بر اینکه برگزاری اینگونه دوره‌ها با هدف تحقق فرامین فرمانده کل قوا در خصوص ایجاد محیط پر نشاط و با انگیزه برگزار می‌شود، افزود: پس از بررسی نتایج مسابقات، ۱۵ نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله بعدی مسابقات اعزام می‌شوند.

وی برگزاری مسابقات به سبک تمرکزی را نقطه عطفی مهم دانست و گفت: قطعاً در دیدار چهره به چهره کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، شاهد هم افزایی و تبادل خلاقیت و نوآوری خواهیم بود.

خدمت مقدس سربازی و رقابتی برای مهارت‌آموزی

هدف بهره‌مندی از توان فکری در کسب مهارت کارکنان وظیفه است

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی گلستان نیز در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه این مسابقات در ۱۵ رشته مهارتی برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری اینگونه رویدادها به منظور ایجاد نشاط و جذابیت خدمت مقدس سربازی انجام می‌شود.

سرهنگ منصور ایزدی بهره‌مندی از توان فکری و خلاقیت در کسب مهارت را از دیگر اهداف برگزاری اینگونه مسابقات برشمرد و گفت: برای دوران پایان خدمت سربازی برنامه‌های مدون را در دستور کار قرار داده‌ایم تا با برگزاری دوره‌های علمی و عملی بتوانند در رشته‌های تخصصی خودشان توانمند باشند.

وی اضافه کرد: این اقدامات راندمان کاری سربازان را ارتقا می‌بخشد تا بتوانند مدارک معتبری را از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت کنند.

خدمت مقدس سربازی و رقابتی برای مهارت‌آموزی

به گزارش ایسنا، کارکنان وظیفه بر اساس علاقه‌مندی پس از حضور ۳۰۰ تا ۶۰۰ ساعت در کلاس‌ها، مهارت‌های لازم را در رشته‌های مختلف فنی از قبیل کشاورزی، فرهنگ و هنری، صنعتی، خدماتی و دیگر رشته‌ها کسب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۴:۲۲

طی کشیدن و دشنام شنیدن این اجباری باید هرچه سریع تر حذف شود