• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402090603620
  • خبرنگار : 71145

تل‌آویو فهرست گروه چهارم اسرا را دریافت کرد/ اشغالگران منتظر پاسخ حماس برای تمدید آتش‌بس

تل‌آویو فهرست گروه چهارم اسرا را دریافت کرد/ اشغالگران منتظر پاسخ حماس برای تمدید آتش‌بس

رسانه‌های عبری گزارش دادند که تل‌آویو فهرستی از اسامی اسرا را دریافت کرده که انتظار می‌رود در مرحله چهارم توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) آزاد شوند.

به گزارش ایسنا،‌ بنا به گزارش منابع مصری، صبح روز دوشنبه، دولت اشغالگر فهرستی از اسرای صهیونیست را دریافت کرد که حماس قصد دارد آنها را در مرحله چهارم معامله مبادله کنونی آزاد کند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای کوتاه تاکید کرد که فهرستی از اسامی ۱۱ اسیر که امروز در چارچوب مرحله چهارم معامله مبادله از نوار غزه آزاد می‌شوند، از جنبش حماس دریافت شده‌است. دفتر نخست وزیر اشغالگر در بیانیه خود افزود: «مذاکرات درباره فهرستی که شب دریافت شده و اکنون در اسرائیل در حال بررسی است، ادامه دارد.»

تل‌آویو: قطر در تلاش است تا مشکل مربوط به معامله مبادله را حل کند

رادیو رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قطر در حال تلاش برای حل مشکل اسامی اسرائیلی‌هایی است که در چهارمین مرحله توافقنامه مبادله اسیران با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) آزاد می‌شوند.

رادیو اشغالگر گفت: تل‌آویو منتظر پاسخ جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در خصوص تمدید آتش‌بس برای یک روز دیگر در ازای آزادی ۱۰ زندانی است.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که عصر دیروز یکشنبه ۱۳ اسیر صهیونیست و سه اسیر تایلندی و روسی را به عنوان بخشی از سومین مرحله تبادل اسرا در سومین مرحله به صلیب سرخ تحویل داد.

براساس گزارش الجزیره، گردان‌های القسام سومین گروه از اسرای نزد خود را در میدان فلسطین در مرکز شهر غزه به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تحویل داد.

ویدئویی که توسط گردان‌های القسام منتشر شده، تحویل بازداشت شدگان در میدان فلسطین، معروف به «الساحه» را در حضور ده‌ها غیرنظامی فلسطینی و اعضای نقابدار جنبش حماس نشان می‌دهد.

بر اساس بیانیه‌های قبلی ارتش اشغالگر، منطقه‌ای که بازداشت شدگان تحویل داده شدند، یک منطقه جنگی در شمال دره غزه است.

تل‌آویو فهرست گروه چهارم اسرا را دریافت کرد/ حضور نظامی بی‌سابقه القسام در غزه حین تحویل اسیران

القسام گروه سوم را برای اولین بار در این منطقه تحویل داد درحالیکه دسته اول و دوم از مناطق جنوبی غزه تحویل داده شدند.

تل‌آویو فهرست گروه چهارم اسرا را دریافت کرد/ حضور نظامی بی‌سابقه القسام در غزه حین تحویل اسیران

توافق آتش‌بس شامل آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی از غزه، در ازای آزادی ۱۵۰ فلسطینی از زنداهای اشغالگر و ورود صدها کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه، امدادی، پزشکی و سوخت به تمام مناطق نوار غزه است. آتش‌بس بشردوستانه تا امروز، دوشنبه ادامه دارد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از احتمال آزادی ۱۰ اسیر به ازای هر روز آتش‌بس اضافی در نوار غزه استقبال کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha