• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402090603783
  • خبرنگار : 71129

حامیان فلسطین پل منهتن نیویورک را بستند

حامیان فلسطین پل منهتن نیویورک را بستند

گروهی از حامیان فلسطین با بستن پل منهتن در شهر نیویورک آمریکا خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری «کامن‌دریمز»، این راهپیمایی و تجمع که بزرگترین از زمان جنگ عراق در منهتن نیویورک به شمار می‌رود، روز یکشنبه با حضور ۱۵۰۰ تن شامل یهودیان، فلسطینی‌ها و دیگر حامیان فلسطین انجام شد.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع گفت: در چنین راهپیمایی‌ها و تجمعاتی که ترافیک مختل می‌شود، توجه بیشتری به مساله اصلی جلب خواهد شد. فکر می‌کنم آمریکایی‌های زیادی هستند که به این مساله توجه می‌کنند.

این گروه حامی فلسطین در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: تنها مدت‌ کوتاهی تا از سرگیری حملات نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه باقی مانده است؛ نتانیاهو گفته است "ما برای نابودی آنها برمی‌گردیم."

تظاهرات حامیان فلسطین بر روی پل منهتن نیویورک

در همین حال روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد: در این تجمع، شرکت‌کنندگان ورودی پل منهتن را مسدود کرده و در مرکز آن تحصن کردند. یکی از شرکت‌کنندگان هم از یکی از پایه‌های پل بالا رفت تا پرچم فلسطین را به اهتزار درآورد.

یکی از اعضای این گروه حمایت از فلسطین نیز گفت:‌ ما باید به این کارمان ادامه دهیم چون هزاران فلسطینی اکنون زیر خروارها آوار هستند.

تظاهرات حامیان فلسطین بر روی پل منهتن نیویورک

در قسمتی از این تجمع، معترضان گفتند تا زمانیکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار آتش‌بس دائمی نشود، این مکان را ترک نمی‌کنند و پلاکاردهایی در دست داشتند که رویشان "آتش‌بس دائم" و "تمامی جهان نظاره‌گر هستند" نوشته شده بود.

این گروه مدافع فلسطین همچنین در ایکس نوشت: تاوقتی که آمریکا تامین مالی و دامن زدن به نسل‌کشی فلسطین را متوقف نکند، ما نمی‌گذاریم کارهای روزمره انجام شود.

بیش از هزار نفر از شرکت‌کنندگان در تظاهراتی که سازمان "صدای یهودی‌ها برای صلح" برگزار کرد، خواستار آتش‌بس در غزه شدند. این سازمان مخالف صهیونیستم است.

"لیندا سرسور"، فعال فلسطینی-آمریکایی نیز در جریان این تجمع گفت:‌ امیدوارم پیام ما قوی باشد و آنهایی که در کاخ سفید هستند، آن را بشنوند.

یکی از سخنگوهای اداره پلیس نیویورک نیز اعلام کرد که چند نفر در ارتباط با این تجمع دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha