• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402090603897
  • خبرنگار : 50463

وعده‌های حمایت از مدال‌آوران یزدی هانگژو به کجا ختم شد؟

وعده‌های حمایت از مدال‌آوران یزدی هانگژو به کجا ختم شد؟

ایسنا/یزد مسئولان استان یزد قبل از مسابقات هانگژو وعده حمایت تمام قد از مدال‎آوران کاروان یزد را داده‎ بودند و کاروان ۹ نفره یزد در این بازی‌ها پنج مدال رنگارنگ را کسب کرد؛ حالا این وعده‎ها تا چه اندازه محقق شده است؟

بیستم شهریور ۱۴۰۲، تنها در حالی که نزدیک به دو هفته تا آغاز بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ مانده بود، «زهیر حاجی حسینی» مدیر کل ورزش و جوانان استان در گفت‌وگو با ایسنا وعده به حمایت تمام قد این اداره کل از ملی پوشان اعزامی به این رقابت‌ها را داد؛ وعده‌ای که در همان زمان با واکنش‌هایی از سوی جامعه ورزش استان و صاحب‌نظران این حوزه همراه بود به طوری که برخی، این وعده را همانند سایر وعده‌های مسئولان در مسائل مختلف در حد شعار می‌دانستند و البته برخی هم آن را تحسین می‌کردند.

حاجی‌حسینی در این باره گفته بود؛ بنا بر تصمیم‌گیری‌های انجام شده در جلسه شورای عالی ورزش استان که تیر ماه سال جاری در محل سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، مقرر گردید که تمام ورزشکاران حاضر در رقابت‌های آسیایی هانگژو، پیش از اعزام ۵۰۰ میلیون ریالی حمایت شوند.

  • بیشتر بخوانید :

« حمایت میلیونی و پاداش میلیاردی برای ملی‌پوشان یزدی »

هرچند که انتقادها بر نحوه مدیریت مدیر کل جوان ورزش یزد از بدو تصدی‌گری ورزش استان وارد بوده و هست، اما حاجی‌حسینی معتقد به این بود که بازی‌های آسیایی یکی از بزرگ‌ترین میادین ورزشی به حساب می‌آید و حضور در این رقابت‌ها برای هر ورزشکاری، حائز اهمیت و همچنین برای هر کشور و استانی که ملی‌پوش در این رقابت‌ها دارد، افتخارآفرین است. 

البته وعده‌های مدیر کل ورزش و جوانان استان تنها به پرداخت ۵۰ میلیون پاداش قبل از اعزام به تمام مربیان و بازیکنان اعزامی به هانگژو ختم نشد بلکه در وعده‌ای دیگر از پرداخت پاداش در صورت کسب مدال طلا به مبلغ دو میلیارد ریال، مدال نقره ۱.۵ میلیارد ریال و در صورت کسب مدال برنز یک میلیارد ریال در مراسمی با شکوه با حضور مسئولین ارشد استان به مدال آوران این مسابقات با حمایت چند شرکت صنعتی معدنی استان خبر داد؛ پاداشی که حتی از مبلغ پاداش کمیته ملی المپیک نیز بالاتر بود!

حالا مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ با حضور ۹ نماینده از جامعه ورزشی استان یزد در رشته‌های شمشیر بازی، تیراندازی با کمان، پارا وزنه برداری، پاراته تیراندازی با کمان، پارا تکواندو و فوتبال ناشنوایان شامل شش ورزشکار، دو مربی و یک داور منجر به کسب در مجموع پنج مدال برای کاروان ورزشی یزد شده است و با پایان یافتن این رقابت‌ها، این سوال مطرح است که وعده‌های مدیر کل جوان ورزش و جوانان استان یزد در خصوص حمایت از ملی پوشان استان به کجا ختم شد؟

«زهیر حاجی حسینی» پیش از اعزام کاروان جمهوری اسلامی ایران به هانگژو در اردوهای ملی پوشان حاضر و در محل اردو، فیش واریزی پاداش ۵۰ میلیون تومانی را به ملی پوشان تحویل داد تا ورزشکاران یزدی با انگیزه و روحیه مضاعفی پا به میادین هانگژو بگذارند اقدامی که تا به امروز در ادوار مختلف مدیریت ورزش در استان بی سابقه بوده است.

هرچند که پس از پایان رقابت‌ها و در زمان بازگشت برخی از ملی پوشان به استان یزد، انتقادهای شدیدی به مجموعه مدیریتی ورزش یزد وارد شد اما مدیریت ورزش استان با پذیرفتن انتقادها، مراسمی هرچند ساده را برای ملی پوشان پاراآسیایی برگزار کرد. 

  •  بیشتر بخوانید:

« بازگشت قهرمانان در سکوت! »

« مراسم استقبال از مدال‌آوران یزدی‌ در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو »

وعده مدیر کل ورزش استان مبنی بر پرداخت پاداش میلیونی و برگزاری مراسم تجلیل از نام آوران ورزش استان نیز در نهایت شامگاه شنبه چهارم آذرماه، رنگ تحقق به خود گرفت تا بدین ترتیب پرونده حضور بازیکنان یزدی در مسابقات آسیای هانگزو با تحقق این وعده‌های مدیریت ورزش استان بسته شود.

یادآور می‌شود؛ بازی‌های آسیایی هانگژو از ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳ (اول تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲) برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha