• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402090603953
  • خبرنگار : 71516

تظاهرات گسترده مراکشی‌ها در همبستگی با غزه

تظاهرات گسترده مراکشی‌ها در همبستگی با غزه

هزاران مراکشی یکشنبه در همبستگی با غزه تظاهرات کرده و شعارهایی را در مخالفت با عادی‌سازی روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی سر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان در کازابلانکا، پایتخت اقتصادی مراکش با حمل پرچم‌های فلسطین و مراکش شعارهایی را علیه عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و مراکش و در حمایت از مردم غزه سر دادند.

یکی از معترضان در این اعتراضات گفت: ما تا زمان لغو عادی‌سازی روابط هرگز تظاهرات خود را متوقف نخواهیم کرد. ما نمی‌خواهیم با کسانی روابط داشته باشیم که کودکان و زنان را می‌کشند و به مسلمانان و اعراب اهانت می‌کنند. ما به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم تا سیاست صهیونیست‌ها را رسوا کرده و وجدان جهان را بیدار کنیم.

یک فعال حقوقی مراکشی نیز گفت: معترضان امروز برای پیروزی فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند. سرکوب و کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی مردم اروپا و آمریکا را تکان داد و باعث شد که آنها از سکوت خود خارج شده و در همبستگی با فلسطین تظاهرات کنند. توقف عادی‌سازی روابط اولویت ماست.

جمال عسری، هماهنگ‌کننده ملی جبهه حامی فلسطین در مراکش اعلام کرد: تظاهرات امروز در حمایت از غزه در کازابلانکا و طنجه برگزار شد.

مراکش جزو کشورهایی است که ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰ با نظارت آمریکا عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد. با این حال حملات رژیم صهیونیستی در غزه موجی از نفرت علیه صهیونیست‌ها را در سراسر جهان ایجاد کرده است.

آتش‌بس در غزه که از روز جمعه آغاز شده است، ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد. این آتش‌بس شامل چهار مرحله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی بود. در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در هر روز ۳۹ اسیر فلسطینی در ازای ۱۳ اسیر صهیونیست آزاد شدند. این آتش‌بس بعد از نزدیک به دو ماه جنگ و حملات خونین رژیم صهیونیستی در غزه حاصل شد. حملات رژیم به غزه به دنبال عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی رخ داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha