• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402090604008
  • خبرنگار : 71442

پروانه معصومی درگذشت

پروانه معصومی درگذشت

پروانه معصومی ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ امروز دوشنبه ـ ششم آذر ماه ـ در بیمارستانی در شهر رشت گیلان درگذشت.

نعیمه نظام‌دوست از همکاران این بازیگر در گفت‌وگویی با ایسنا خبر درگذشت پروانه معصومی را تایید کرد.

به گفته وی پروانه معصومی چند روزی در بیمارستان به دلیل عارضه پارگی روده بستری بود و امروز بر اثر عفونت ریوی به آی سی یو منتقل شد و ساعتی پیش از دنیا رفت.

سکینه کبودرآهنگی با نام هنری پروانه معصومی، متولد ۱۱ اسفند ماه ۱۳۲۳ بود. او تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. او نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم بی‌تا نقش کوتاهی گرفت و سال بعد در رگبار ساختهٔ بهرام بیضایی نقش اوّل زن را بازی کرد.

معصومی برای نقش‌آفرینی در «گل‌های داوودی» (۱۳۶۳) جایزه بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فیلم فجر و برای «جهیزیه‌ای برای رباب» و «شکوه زندگی» (هر دو در ۱۳۶۶) لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول را گرفت.

تنها حضور این بازیگر در تئاتر به ایفای نقش در نمایش «جنایت و مکافات» به کارگردانی علی رفیعی برمی‌گردد.

معصومی نخستین بار سال ۱۳۶۳ در سریال «کوچک جنگلی» به کارگردانی بهروز افخمی در قاب تلویزیون حاضر شد و بعدها در سریال‌هایی چون «امام علی (ع)»، «مسافر ری»، «پلیس جوان»، «یوسف پیامبر (ع)» و «مثل هیچکس» بازی کرد.

آخرین حضور پروانه معصومی در قاب تصویر سریال «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری بود که سال ۱۴۰۰ از شبکه دو پخش شد.

پسر پروانه معصومی ساعاتی پس از درگذشت این بازیگر، توضیحات دقیق‌تری درباره علت مرگ وی داد و خاطرنشان کرد: این بیماری ناشی از آرتریت روماتوئید که یک بیماری مرموزی است شکل گرفت و عفونت وارد خون شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۴:۴۵

حضرت امام علی علیه السلام فرمودند: ای بندگان خدا! همانا از مرگ گریزی نیست. پس قبل از آنکه شما را دریابد، از آن بیم دارید و ساز و برگ آن را فراهم دارید، زیرا در هر حال شما شکار مرگید. اگر در جای خود بمانید، به سر وقتتان آید، و اگر از آن بگریزید، شما را دریابد. و [بدانید که] این مرگ از سایه شما با شما همراه‌تر است. مرگ بر پیشانی شما نگاشته شده است و دنیا پس از شما نیز در نوردیده خواهد شد. پس هر گاه شهوت‌ها به شما روی آوردند، مرگ را بسیار یاد کنید که یاد مرگ برای پندآموزی بسنده است. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) اصحاب خود را پیوسته به یادآوری مرگ سفارش می‌کرد و می‌فرمود: مرگ را بسیار یاد کنید که همانا مرگ بر هم زننده لذّتها و جدا کننده شما از شهوتهاست.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۵:۵۸

روحش شاد بازیگر خفنی بود در تمام حوزه ها

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۶:۰۰

انقدر آمن هوتپ جوان حرصش داد که آخرش فوت کرد خدا رحمتش کنه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۳:۴۴

با سلام واقعا بازیگر خوبی بود نقش اگر منفی داشت ولی خوب بازی میکرد روحش شاد باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۳:۴۴

با سلام واقعا بازیگر خوبی بود نقش اگر منفی داشت ولی خوب بازی میکرد روحش شاد باشد