• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402090604013
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

برخورد شدید با تخلیه کنندگان نخاله های ساختمانی در اراضی کشاورزی

برخورد شدید با تخلیه کنندگان نخاله های ساختمانی در اراضی کشاورزی

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضمن اشاره به قلع و قمع ۳۳۹ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اردبیل گفت: تخلیه نخاله های ساختمانی در اراضی کشاورزی به خطر انداختن امنیت غذایی بوده و مجازات قانونی دارد و در این خصوص با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نوبخت اژدری با اعلام این مطلب افزود: تخلیه نخاله های ساختمانی که به استناد قانون پسماند عادی محسوب می شود در محدوده اراضی کشاورزی و یا در داخل اراضی کشاورزی غیر مجاز بوده و قطعا  متخلفین پیگرد قانونی و قضایی می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به مفاد قانونی در این خصوص گفت: ﻃﺒﻖ ﺑﻨﺪ ۱ ﻣﺎده ۲ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪﻫﺎ ﻣﺼﻮب ۱۳۸۳ ﻧﺨﺎﻟﻪﻫﺎی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽﭘﺴﻤﺎﻧﺪ ﻋﺎدی ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽﺷﻮد و ﺗﺨﻠﯿﻪ آن در اﻣﺎﮐﻦ ﻏﯿﺮﻣﺠﺎز ﻣﻤﻨﻮع و ﻣﺘﺨﻠﻒ ﺑﻪ ﻣﺠﺎزات ﻣﻘﺮر در ﻣﺎده ۱۶ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺬﮐﻮر و ﻧﯿﺰ ﺗﻮﻗﯿﻒ ﺧﻮدروی ﺗﺨﻠﯿﻪﮐﻨﻨﺪه ﻃﺒﻖ ﻣﺎده ۲۰ اﯾﻦ ﻗﺎﻧﻮن ﺑﻪ ﻣﺪت ﯾﮏ ﺗﺎ ده ﻫﻔﺘﻪ ﻣﺤﮑﻮم ﻣﯽﺷﻮد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از آحاد مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تعرض به زمین های کشاورزی بخصوص تخلیه پسماندهای ساختمانی مراتب را به سامانه ۱۳۱ اطلاع دهند.

اژدری گفت: جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی با مخربین منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و محیط زیست به شدت برخورد می‌کند.

وی افزود: کسانی که اقدام به ریختن نخاله در زمین های کشاورزی می کنند قطعا از طریق مجرای قانونی پیگیری خواهند شد و علاوه بر محکومیت کیفری قطعا هزینه های برداشت نخاله از مسببین امر مطالبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۳۹ فقره قلع و قمع انجام شده که ۳۰۷ فقره آن مربوط به تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۳۲ فقره آن مربوط به اجرای احکام  می باشد، افزود: ۵۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز نیز در سال ۱۴۰۲ شناسایی شده که بیشتر مربوط به ساخت وساز غیر قانونی واحدهای مسکونی بوده است و برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha