• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402090604070
  • خبرنگار : 50136

یک مسئول اعلام کرد

انباشت بیش از ۳۹ هزار قطعه کارت هوشمند ملی در آذربایجان‌غربی

انباشت بیش از ۳۹ هزار قطعه کارت هوشمند ملی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی از ثبت نام بیش از ۹۸ درصد جمعیت واجد شرایط استان برای کارت هوشمند ملی و تحویل بیش از۹۵ درصد کارت های ثبت نام شده به متقاضیان خبرداد.

احمدی در گفت و گو با ایسنا افزود: با توجه به انباشت بیش از ۳۹ هزار قطعه کارت هوشمند ملی در ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان سطح استان از هم استانی ها درخواست می‌شود با استفاده از کد دستوری #۶۰۹۰*۴* از آخرین وضعیت کارت هوشمند ملی خود مطلع و در اسرع وقت نسبت به تحویل آن اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ثبت تغییر نشانی اظهار کرد: مطابق قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی مصوب ۱۳۷۶ و آیین نامه اجرایی آن و نیز مصوبه سال ۱۳۹۷ کارگروه اجرایی فناوری اطلاعات دولت همه افراد مکلفند حداکثر بیست روز بعد از جا به جایی، چه اقامتگاه جدید آنان ملکی باشد چه استیجاری، نشانی اقامتگاه جدید خود و اعضای خانواده را به سازمان ثبت احوال اعلام کنند.

احمدی ادامه داد: برای ثبت آخرین نشانی نیازی به مراجعه حضوری به ادارات ثبت احوال نیست و درگاه اینترنتی سازمان ثبت احوال به نشانی ncr.ir)) و یا سامانه الکترونیکی سهیم به نشانی (sabteahval.sahim.ir) جهت درج تغییرات نشانی در خدمت هم استانی‌هاست.

وی با بیان اینکه تغییر نشانی از طریق درگاه مذکور به سادگی، رایگان و با صرف چند دقیقه زمان، امکان پذیر است، اعلام کرد: براساس قانون بودجه سال جاری، کلیه دستگاه‌ها و شرکت های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی مکلف به استفاده از خدمت (سرویس) نشانی ثبت احوال هستند، بنابراین ملاک ارائه خدمات در دستگاه ها و بخش‌های عمومی غیردولتی آخرین آدرس ثبت شده در سامانه و پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور است.

احمدی گفت: این امکان به منظور تسریع و تسهیل امور شهروندان بوده و توصیه می شود هم استانی‌ها برای دریافت خدمات بهتر از دولت، نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۷:۰۰

این کد اصلا کار نمیکنه همش مینویسه در حال پیگیری