• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402090604095
  • خبرنگار : 71457

اشاره ضمنی کاخ سفید به سرنوشت نتانیاهو پس از جنگ غزه

اشاره ضمنی کاخ سفید به سرنوشت نتانیاهو پس از جنگ غزه

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت به محض پایان جنگ رژیم صهیونیستی با حماس، سوال‌هایی پیش روی نتانیاهو است و او باید با آن‌ها مواجه شود.

به گزارش ایسنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به سوال‌هایی که پیش‌روی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است و او باید با آن‌ها برخورد کند، کند نتانیاهو تلاش می‌کرد این سوال‌ها را به تعویق بیاندازد.

احتمالا اشاره سالیوان به پرونده‌های فساد مالی و قانون جنجالی «تغییرات قضایی» است که معترضان به کاهش اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی، هفته‌ها به خیابان‌ها آمده و نتانیاهو را به چالش کشیده بودند.

سالیوان در میانه گزارش‌ها مبنی بر اینکه نتانیاهو پس از پایان جنگ دیگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نخواهد بود، درباره این موضوع که نتانیاهو می‌خواهد درگیری در نوار غزه ادامه یابد تا او در منصبش بماند، اظهارنظر نکرد.

مقام ارشد کاخ سفید که شامگاه یکشنبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کاخ سفید معتقد است که به نفع نتانیاهو است که درگیری پایان یابد چراکه او در «وضعیت سیاسی داخلی دشواری است»، گفت: من درخصوص روند سیاسی اسرائیل پیش‌بینی نمی‌کنم.

سالیوان ادامه داد: نتانیاهو می‌داند که به محض پایان جنگ با حماس، او با سوال‌هایی مواجه خواهد شد که آن‌ها را به تعویق می‌انداخت. کاری که ما خواهیم کرد، صرف همکاری با شخص نخست‌وزیر است که او نتانیاهو است و ما با او به صورت مستقیم در مورد مشکلاتی که امروز با آنها مواجه هستیم، تعامل می‌کنیم.

پیشتر روزنامه پالتیکو به نقل از منابع آگاه خبر داده بود «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که مسیر سیاسی نتانیاهو به پایان خود نزدیک می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۲۲:۵۲

مطمئنا نتانیاهو سقوط میکنه و کابینه بعدی اسرائیل دیگر اشتباهات او را تکرار مخواهد کرد و بسیار بسیار افراطی تر با فلسطینیان در گیر خواهد بود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۰:۱۹

ای بدبخت…نتانو…عمرت…به پایان سیاسی رسیده…دست حماس درد نکنه که تورا خوب ادب فرمودند. . تا. . اراذل و اوباش اطرافت با گوش درازشان خوب.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۰:۵۷

نتانیاهو‌به‌یک‌مرده‌ی‌متحرک‌‌می‌ماندتازنده.وبه‌احتمال‌زیاد، به‌زودی‌بمیرد.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۱:۴۵

انشاالله هرچه زودتر نتانیاهو به جهنم واصل شود ورنگ روز وخورشید فردا را نبیند درود بر رزمندگان حماس ویمن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۶:۰۱

پیشنهاد می‌کنم بعد از جنگ نتانياهو را بدهند تحویل حماس

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۶:۳۶

موجودیت زخم جهت ادامه حیاط این است که همیشه دربدن تازه بماند وروزبروززنده بماند.موجودیت صهیونیزم همچنین است تشنج آفرینی و تنش زایی وزنده ماندن این میکروب برای ادامه حیاط در جهان جنگ افروزیست تازنده بماندغیرازاین باشد احساس عدم میکند.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۸:۳۱

با سلام و تحیت دقیقا همین مسآله هم در مورد امریکا صدق میکند! وخصوصا در مورد جنگ غزه! امریکا با دادن انواع سلاحهای سنگین و مخّرب، به اسرائیل، در جنایت علیه بشریت شریک راهبردی اسرائیل است! و به زودی باید تاوان ظلم و جنایت خود را علیه زنان و کودکان مظلوم غزه پس بدهد!؟ به کدامین گناه؟! ولله الحمد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۹:۱۳

به خاطر اینکه بیشتر آبروشان نره برای اقناع منطقه بر میدارن باید زندانی کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۱۰:۱۹

آنان را یکی می پنداری اما قلب هایشان از هم دوراست. این گفته خداوند در قرآن بود.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۱۲:۰۰

خدارو شکر از صحنه روزگار محو می شود این غده سرطانی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۱۷:۳۳

نتانیاهو را زندانی کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۱۸:۳۵

آمریکا برای ارسال سلاح زیر سوال می‌ره بعد برای خلاصی ٫نتانیاهو را مجرم اصلی معرفی میکنه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۸ ۰۲:۰۵

اصلا ببینید از اسراییل چیزی هم می‌ماند چون وعده خداوند در قرآن همیشه نابودی اقوام ظالم وستیزه گر هست والان برای همه مردم جهان مشخص شده که این رژيم ستمگر و ظالم است انشاالله وعده خدا محقق شودواصراییل نابودشود ومردم فریب خورده یهود به کشورهایشان بازگردند و حاکمان این رژيم صهيونيستي محاکمه و اعدام شوند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۸ ۰۶:۰۱

مرگ بر انگلیس مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل