• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402090604138
  • خبرنگار : 50046

استاندار:

یادمان شهدای گمنام در هیچ شهرستانی از خراسان شمالی ناتمام نماند

یادمان شهدای گمنام در هیچ شهرستانی از خراسان شمالی ناتمام نماند

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: یادمان شهدای گمنام در هیچ شهرستانی از این استان نباید ناتمام باقی بماند.

محمدرضا حسین‌نژاد امروز (ششم آذر ماه)  در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، گفت: جمع‌آوری آثار دفاع مقدس با روش علمی دقیق انجام شود. ضرورت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر هیچ کسی پوشیده نیست و کشوری قوی است که در آن، این ارزش‌ها زنده بماند.

وی ادامه داد: با جمع‌آوری این آثار در قالب تدوین کتاب، فیلم و ‌... می توانیم نسل جدید را آگاه‌تر کنیم. موضوع‌های حوزه‌های رزمندگان، حضور بانوان در دفاع مقدس، پشتیبانی خانواده‌ها در زمان جنگ تحمیلی در قالب دانش‌نامه، تدوین کتاب و فیلم باید پررنگ‌تر ارائه شود.

او اظهار کرد: به فرمانداران دستور می‌دهم با توجه به نقش مهم حفظ آثار در استان، در مقیاس کوچکتر هم در شهرستان‌ها چنین جلساتی برگزار شود .

نماینده عالی دولت در استان در ارتباط با زیرساخت باغ - موزه نیز گفت: یک بخش از این زیرساخت توسط تعهدات اجتماعی صنایع باید ایجاد شود تا اجرای پروژه‌های عمرانی تسریع شود. البته تا کنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: سازمان حفظ آثار باید انتظارهای خود را از دستگاه‌های اجرایی بیان کند تا تقسیم‌بندی واحدی انجام شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: اسناد و آثار مربوط به دفاع مقدس استان جمع‌آوری نشده است و بعضا از بین رفته‌اند، چون محلی برای نگهداری اسناد و آثار دفاع مقدس نداشته‌ایم.

الهی راد ادامه داد: پروژه باغ - موزه دفاع مقدس این استان که مدتی به علت کمبود اعتبار راکد مانده بود، فعالیتش دوباره آغاز شد که تا دو سال آینده به پایان برسد. در این زمینه نیازمند مشارکت و همکاری تمام سازمان‌ها هستیم.

او افزود: شش سهمیه برای شهدای گمنام به این استان داده شده، اما به دلیل اینکه یادمان‌ها آماده نشده، فقط دو شهید گمنام به استان داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha