• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402090604173
  • خبرنگار : 50225

نایب رئیس شورای شهر اهواز:

با شهردار اهواز عداوت نداریم اما ناظر بر عملکردش هستیم

با شهردار اهواز عداوت نداریم اما ناظر بر عملکردش هستیم

ایسنا/خوزستان نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه در خصوص عملکرد شهردار، هیچ عداوتی با آقای امینی نداریم اما ناظر بر عملکرد وی هستیم، گفت: انتظار می‌رود اعضای شورای شهر هر کجا که مشاهده کردند حقوق بیت‌المال و اموال عمومی تضییع می‌شود این موضوع را اعلام کنند و موضع بگیرند و اعتراض کنند.

عبدالزهرا سنواتی در یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۶ آذرماه) برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک هفته بسیج، با اشاره به انتصابات اخیر شهردار اهواز اظهار کرد: مردم و پرسنل شهرداری از اعضای شورا انتظار دارند که در دفاع از بیت‌المال و اموال عمومی، از خودمان شروع کنیم. تا زمانی که خودمان از اموال عمومی دفاع نکنیم و تبدیل به حیف و میل شود، قطعاً این مساله به جاهای دیگر سرایت خواهد کرد و نمی‌توانیم از آن جلوگیری کنیم. شایسته نیست ما داعیه دفاع از بیت‌المال و اموال عمومی داشته باشیم اما خودمان به این موارد پایبند نباشیم.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود اعضای شورای شهر هر کجا که مشاهده کردند حقوق بیت‌المال و اموال عمومی تضییع می‌شود این موضوع را اعلام کنند و موضع بگیرند و اعتراض کنند. در خصوص عملکرد شهردار، هیچ عداوتی با آقای امینی نداریم اما ناظر بر عملکرد وی هستیم و باید نقاط ضعف شهرداری را اعلام کنیم.

سنواتی گفت: اگر در اصفهان موفقیتی وجود دارد و این شهر، توسعه یافته است، به دلیل شایسته‌سالاری است. برنامه دوم توسعه شهری اصفهان ضعیف نوشته شده اما به دلیل شایسته‌سالاری در عمل، خوب عمل کردند و نتیجه خوبی داشته است. ضعف ساختار مدیریت شهرداری منجر به این شده که هر چند شهرداری اهواز از درآمد ۲ هزار میلیارد تومان به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است، اما در حوزه مدیریت شهرداری ناکارآمدی داریم.

وی افزود: تخلفاتی که در شهرداری اهواز وجود دارد محرز هستند. ترک تشریفاتی که اعضای شورا اعلام کردند و دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی آن هستند و آبگرفتگی که هفته گذشته رخ داد، برخی از این موارد هستند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز در خصوص تعارض منافع بیان کرد: از سال ۱۳۳۷ تا امروز به صورت پراکنده قوانین در این خصوص تصویب شده است تا اینکه در سال گذشته به تصویب کمیسیون اجتماعی رسید. در این راستا در سال ۹۷ آقای موسی‌پور طرحی را در مورد مدیریت تعارض منافع شهرداری اهواز ارائه داد که در سال ۹۸ به عنوان پیشگیری از تخلفات اداری و مبارزه با فساد و مدیریت تعارض منافع در مدیریت شهری اهواز مصوب شد و به فرمانداری، استانداری و هیات حل اختلاف ارسال شد و سپس به استناد ماده ۹۰ قانون شوراها مصوب سال ۷۵، به شهردار ابلاغ شد.

وی افزود: نکته بسیار مهم در این خصوص این است که در بیشتر قوانین تدوین شده از جمله این طرح، هدف افزایش اعتماد عمومی به مجموعه مدیریت شهری و پیشگیری از برخوردهای سلبی با فساد بوده است. بنابراین تا زمانی که افراد منتسب به خودمان را منصوب می‌کنیم این اعتماد از بین می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۲۱:۰۳

با سلام و عرض ادب چند روز پیش اب باراون خونمون رو با خیابون ست کرد و شعار ((شهر ما خانه ما )) به حقیقت پیوست وقدر دان شهردار محترم امینی و اعضای شورای شهر می باشم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۱۸:۴۴

آقای امینی تنها شهردار موفق هستند اگر شورا در کارش دخالت نکند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۹:۴۲

اقا یان شهردار فرماندار استاندار نمایندکان مجلس ونمایندگلن شورای شهر شما چی کردید برای اهواز ودیگر شهرهای استان وقتی از خوزستان بیرون بروید ودر بین راه وشهر های دیکه توقف کنید کار شهر داران در ارائه خدمات در مجتمع های رفاهی وسرویس های بهداشتی را میبینید ولی وقتی وارد خوزستان میشوید اوح بی نظمی بی برنامگی و بی امکانات بودن را میبینی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۱۵:۳۳

سلام در یک جمله عرض میکنم ما را از دست مسئولین شهرداری منطقه چهار نجات بدهید چرا که آپارتمان ما در آیند همچون متروپل آبادان خواهد شد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۱۸:۳۳

سلام وقت بخیر اعضای محترم شورای شهر اهواز ، شهردار و معاونان ایشان و مسولان بهداشت محیط شهری ، یک سری به بازارچه‌های محلی سطح شهر اهواز بزنند ، وضعیت بهداشت این محله ها بسیار بسیار بد و ناپسند می باشد. بطور مثال بازارچه انتهای خیابان کیان