به گزارش ایسنا به نقل از سازمان بسیج اساتید کشور، در این جلسه که در مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن تسلیت ایام، اظهار کرد: با گام های بلند و بسیج همه ظرفیتها ان شاءالله شاهد تحول حوزه حکمرانی با تفکر دینی و گفتمان انقلابی اسلامی باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که امروز کشور با آن دست و پنجه نرم می کند و دشمن هم سعی می کند بر آن موج سواری کند، بحث کارآمدی نظام حکمرانی است، افزود: نگاه مدیریتی انقلابی و جهادی برای ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی موضوعی حیاتی و ضروری است.
مردانی با تاکید بر اینکه رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دهههای گذاشته اجازه ندادهاند اندیشه امام و اندیشه حکمرانی دینی کنار گذاشته شود، گفت: در جنگ ترکیبی و اقتصادی و جنگهای دیگری که علیه ملت ایران به راه انداختهاند باید مدیران و حکمرانانی داشته باشیم که نگاه انقلابی و دینی داشته باشند.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه تربیت حکمران باید در چارچوب اندیشه امامین انقلاب و آرمان های والای انقلاب اسلامی باشد، ادامه داد: بسیج اساتید ظرفیت قابل توجهی دارد و جامعه هدف آن هم اساتید هستند. این ظرفیت می تواند برای تحقق این موضوعات میدان داری کند.
وی تصریح کرد: مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در راستای تربیت حکمرانان برای آینده می تواند روی اساتید جوان حساب کند؛ البته همواره عمده مدیران کشور اساتید دانشگاهها بوده اند و وقتی این مهم با روحیه انقلابی و جهادی پیوند می خورد، ثمرات ارزشمندی دارد.
مردانی با بیان اینکه پژوهشگران حوزه حکمرانی نیازمند تعامل و همگرایی هستند، تاکید کرد: بسیج اساتید ظرفیت این را دارد که برگزاری دوره های عالی و کوتاه مدت را هم عهده دار شود.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه از چهار رویکرد اصلی که سازمان بسیج اساتید دارد، یکی از آنها کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور است، گفت: در همین قالب کمیته های تخصصی را تشکیل داده ایم.
بسیج اساتید برای کارآمدی نظام حکمرانی از ظرفیت های علمی دانشگاه ها استفاده می کند و این موضوع می تواند همراستا با مدرسه حکمرانی شهید بهشتی باشد. امیداورم بتوانیم با همکاری قدم های خوبی برای انقلاب و نظام برداریم.
بختیاری: تربیت حکمرانان آینده را در دستور کار داریم
حسن بختیاری رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی نیز در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: این مدرسه عالی ترین مرجع تربیت و تعالی حکمرانان است.
وی افزود: کسب مرجعیت علمی، انجام پژوهش، گفتمان سازی و نهادینه سازی بخشی از ماموریت های مدرسه است. تاکنون شاهد تغییر شتابان مفهوم حکمرانی و کم رنگ شدن حکمرانی های ملی بوده ایم که این موضوع نشان می دهد نیازمند حکمرانان شایسته هستیم.
بختیاری با تاکید بر اینکه در دوره دکتری حکمرانی، ۴ دوره برگزار شده است، گفت: برای استانداران و فرمانداران هم دوره هایی برگزار شده است. وزارتخانه های مختلف و دستگاههای متفاوت در این مدرسه دانشجو دارند.
رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با اشاره به اینکه به دنبال نهادینه سازی آموزش های حکمرانی هستیم، گفت: با تشکیل کمیته حکمرانی، وظایف متعددی برای این کمیته پیش بینی شده است که می تواند در روند نهادینه سازی آموزش های تخصصی موثر باشد.
وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت هایی که در کشور هست استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: در بحث تولید محتوا یک شورای راهبردی تولید محتوا داریم. تصویب سیاست های کلی تولید محتوا و نظایر آن بخشی از وظایف این کمیته است.
بختیاری با اشاره به اینکه تربیت حکمرانان آینده را در دستور کار داریم، ادامه داد: در این مورد بصورت آزمایشی در یک استان کار را آغاز کرده ایم. این افراد در حال حاضر جزو حکمرانان نیستند و با شناسایی و آموزش در اختیار استانداران قرار خواهند گرفت.
رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه آموزش های غیر حضوری هم داریم، افزود: حدود ۱۰۰ نفر از حکمرانان جوان از این طریق آموزش دیده اند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه بسیج اساتید می تواند نقش تعیین کننده ای در ماموریت های مدرسه حکمرانی شهید بهشتی داشته باشد، اظهارداشت: بسیج اساتید علاوه بر شناسایی افراد برای تربیت در این مدرسه می تواند در حوزه پژوهشی هم کمک های قابل توجهی به مدرسه داشته باشد.
بختیاری با دعوت از اساتید بسیجی برای اداره کلاس ها، گفت: در دوره عالی آموزش حکمرانی می توانیم ظرفیتی را به اساتید بسیجی اختصاص دهیم، تا با ظرفیتهایی که وجود دارد حکمرانان مورد نیاز کشور برای آینده تربیت شوند.
انتهای پیام
نظرات