• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1402090604218
  • خبرنگار : 71342

پیام‌هایی که برای پروانه معصومی مخابره می‌شود

پیام‌هایی که برای پروانه معصومی مخابره می‌شود

در پی درگذشت پروانه معصومی، رئیس سازمان سینمایی , انجمن بازیگران سینمای ایران , مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکنون پیام‌های تسلیت منتشر کرده‌اند.

در پی درگذشت پروانه معصومی هنرمند نام آشنای سینما و تلویزیون رئیس سازمان سینمایی پیامی منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، متن پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی به این شرح است:

«انالله واناالیه راجعون

درگذشت هنرمند فرهیخته، بانو پروانه معصومی باعث تالم و تاثر بسیار شد.، زنده‌یاد معصومی طی چندین دهه حضور بی‌وقفه و تاثیرگذار در سینما وتلویزیون در آثار ماندگار بسیاری به ایفای نقش پرداخت و موفق به خلق شخصیت‌های جذاب و متفاوتی شد که در حافظه تاریخی مردم خواهد ماند.

او، از پیشکسوتان هنر اصیل و شریف؛ و بازیگری متعهد و اخلاق‌گرایی بود که هنرش را برای جامعه و مردم به خدمت گرفت و بی تردید، سهم بسزایی در تولید تعدادی از آثار درخشان سینمای بعد از انقلاب داشت.

زنده‌یاد معصومی نماینده چهره با وقار بازیگری زن در سینمای بعد از انقلاب بود که در بسیاری از آثار شاخصه های مختلف یک زن مسلمان را به نمایش گذاشت.

اینجانب ضمن همدردی با خانواده آن مرحومه و جامعه هنری از خداوند منان برای آن مرحومه رحمت واسعه و غفران الهی مسالت دارم.»

متن انجمن بازیگران سینمای ایران نیز بدین شرح است:
«بازگشت همه به سوی اوست 

هنوز دست به گریبان بُهت از دست دادن بانو بیتا فرهی عزیز بودیم و با او وداع نکرده بودیم که خبر ناگوار و ناخوشایند درگذشت بانوی پیشکسوت هنر بازیگری، سرکار خانم پروانه معصومی داغی تازه بر دل‌هایمان نشاند.
انجمن صنفی بازیگران سینما این سوگِ بزرگ را به خانواده محترم ایشان، همکاران گرامی و هم‌وطنان عزیز تسلیت عرض می‌نماید.
همچنین زمان و مکان مراسم تشییع و ختم این هنرمند گرامی در تهران متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.»

+++

پیام تسلیت مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی برای درگذشت پروانه معصومی


در پی درگذشت پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان، پیام تسلیتی از سوی مجید زین العابدین، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی متن پیام مجید زین العابدین به این شرح است:

«همه به سوی او بازمی‌گردیم
سینما و عرصه تولیدات نمایشی، یکی از هنرمندان نجیب و شریف خود را از دست داد.
ضایعه فقدان بانوی هنرمند سینما و تلویزیون ایران، مرحومه مغفوره سرکار خانم پروانه معصومی موجب تأثر و تألم خاطر عمیق شد. نیم قرن حضور تأثیرگذار ایشان در عرصه بازیگری و ایفای نقش‌های ماندگار، تصاویر و خاطرات ارزشمندی را از وی در حافظه علاقمندان و سینما دوستان ثبت کرد. پایبندی به سبک زندگی ایرانی- اسلامی و توجه به ارزش‌های دینی و اصول اخلاقی از جمله خصوصیات شاخص رفتاری خانم معصومی بود.
درگذشت این بانوی هنرمند را به جامعه محترم سینمایی و همچنین همه علاقمندان آثار سرکار خانم معصومی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ برای زندگی ابدی ایشان مغفرت و رحمت واسعه مسئلت دارم.»

پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که فعالیت خود را از سال 1350 در سینما آغاز کرده و در فیلمها و سریال‌های مطرحی از جمله گل‌های داودی، ناخدا خورشید، جهیزیه‌ای برای رباب، شکوه زندگی، کوچک جنگلی، امام علی (ع)، مسافر ری، یوسف پیامبر و .... به ایفای نقش پرداخته بود روز دوشنبه 6 آذرماه در بیمارستانی در شهر رشت به دلیل عفونت ریوی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha