• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402090604261
  • منبع : نمایندگی مازندران

استاندار مازندران تاکید کرد

ضرورت مولد سازی پلاژهای دولتی در مازندران

ضرورت مولد سازی پلاژهای دولتی در مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: در بحث مولد سازی باید برای مازندران پرونده ویژه‌ای باز شود، زیرا سرمایه عظیمی از دولت در بهترین نقاط ساحلی ما در اختیار پلاژهای دولتی است که با ۳۰ درصد ظرفیت در طول سال استفاده می‌شود.

سید محمود حسینی پور امروز، ۶ آذرماه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی در ساری برگزار شد، اظهار کرد: در مازندران برای مولد سازی پلاژها طرح داریم تا دولت و مردم متنعم شوند.

این مسئول با بیان اینکه اموال و دارایی های غیر مولد بانک‌های کشور در مازندران است باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر این اموال را مولد کنیم به تنهایی می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات استان و کشور را حل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران نیز اظهار کرد: نرخ بیکاری استان به ۶.۴ دهم درصد تقلیل یافت و مازندران از این جهت رتبه سوم را دارد.

حسن خیریانپور افزود: ۸۶.۴ دهم درصد تعهد اشتغال مازندران در سال ۱۴۰۲ محقق شد. در سال جاری تعهد اشتغال استان ایجاد ۴۹ هزار شغل در بنگاه‌های اقتصادی خرد، بزرگ و واحدهای صنعتی و تولیدی بوده که از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان استان اقدامات خوبی انجام شده است، تصریح کرد: تعداد ۵ هزار و ۱۵۶ نفر از ۴۳ هزار شغل ایجاد شده در استان، افراد تحصیل کرده هستند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران، نرخ مشارکت اقتصادی بر اساس آخرین آمار ۴۶ درصد اعلام شد که در مازندران بالاتر از میانگین کشور با ۴۱ درصد است.

این مسئول با بیان اینکه مازندران در بهبود کسب و کار رتبه ۵ کشور را دارد، گفت: ۲۷ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع در استان با ۳۸۹ مصوبه به ریاست استاندار مازندران انجام شد.

خیریانپور، نرخ تورم مازندران در سال‌جاری را ۴۳.۳ دهم درصد و پایین‌تر از متوسط نرخ تورم کشور با ۴۴.۹ دهم درصد اعلام کرد و افزود: در بحث امنیت سرمایه‌گذاری مازندران رتبه سوم کشور را دارد.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته ۹۱ واحد احیاء شد و ۱۰۷ واحد نیمه تمام به بهره‌برداری رسید، افزود: از ابتدای سال‌جاری نیز تاکنون ۳۰ واحد احیاء شد که ۱۹۲ واحد تملیکی بانک‌ها بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha