• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402090604381
  • خبرنگار : 50189

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

یاد "آیت‌الله جعفری" صیانت از هویت دینی و روحیه جهاد و شهادت در استان کرمان است

یاد "آیت‌الله جعفری" صیانت از هویت دینی و روحیه جهاد و شهادت در استان کرمان است

ایسنا/کرمان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه توجه به قیامت و حساب و کتاب، خداترسی، سبکبار بودن و بی رغبتی به دنیا از ویژگی‌های نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان بود، گفت: این مجلس قدرشناسی از سال‌های سال مجاهدت آیت الله سیدیحیی جعفری در صیانت از هویت دینی استان و روحیه جهاد و شهادت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری شامگاه ششم آذرماه در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید کرمان با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد عالمان اظهار کرد: خداوند نام انسان‌های بزرگ را می‌برد و دستور می‌دهد این یادها در محیط جامعه به صورت برجسته باشد زیرا تربیت کننده، هویت آفرین و الهام بخش است.

وی در ادامه با تشریح ویژگی‌های شخصیت آیت‌الله جعفری عنوان کرد: امام جمعه فقید کرمان در طول زندگی خود با حضور در میدان انجام وظیفه می‌کرد و در صراط مستقیم بود و از اول همراه با ولی فقیه زمان خود بود. باید در محیط افکار عمومی استان و سایر بلاد از سیدیحیی جعفری یاد کرد که مساوی با یاد ثبات قدم در صراط مستقیم است. 

حاج‌علی اکبری افزود: حرکت به سمت معرفت، اشتیاق به اساتید خوب و بِه‌گزینی استاد با شخصیت‌هایی چون علامه طباطبایی و آیت الله مشکینی از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله جعفری بود که به خصوص برای نسل جوان الهام بخش است.

وی با بیان این مطلب که آیت الله سید یحیی جعفری اهل سرمایه‌گذاری درباره اهداف دینی بود و این یعنی ترویج جهاد، تصریح کرد: امام جمعه فقید کرمان سالیان زیادی در میادین خطر در حال مجاهدت بود و در دوران دفاع مقدس پشتوانه بزرگی برای لشکر ثارالله بود و ببینید سرداران بزرگ استان و در صدر آنان شهید سلیمانی همه نسبت به او چه حسی دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با یادآوری فتنه ۸۸ و مواضع سید یحیی جعفری عنوان کرد: بصیرت آیت‌الله جعفری در صحنه‌های خاص و در فتنه‌ها، به ویژه مواضع جدی، محکم و پیش‌برنده بود و موضع وی در جریان فتنه سال ۸۸ زبانزد است.

وی با بیان اینکه سیدیحیی جعفری فردی پارسا و با صداقت بود، تصریح کرد: عمل او مصداق کسی بود که شما را به آخرت ترغیب می‌کند؛ توجه به قیامت و حساب و کتاب و خداترسی و سبکبار بودن و بی رغبتی به دنیا از ویژگی‌های اوست و این مجلس قدرشناسی از سال‌های سال مجاهدت او در صیانت از هویت دینی استان و روحیه جهاد و شهادت است.

حاج‌علی اکبری با تاکید بر آنکه آیت‌الله جعفری حق بزرگی گردن ما دارد، افزود: در ادامه‌ی مراسم بزرگداشت برای چنین شخصیتی باید کارهای تکمیلی و هنری و تبیینی انجام شود و جوانان مفاخر خود را بشناسند که هویت آفرین و پیش‌برنده بوده و انگیزه‌ها را برای رفتن به سوی فضیلت‌ها گسترش می‌دهد. 

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به فضیلت‌های سوره کوثر گفت: کوثر؛ کلیدواژه عجیبی است و تطبیق آن به طور خاص و بر اساس منابع شیعه و سنی، حضرت زهرا سلام الله علیها است. کوثر حاکی از کثرت و فراوانی و فراگیری و برکت است. این کوچکترین سوره قرآن اما از بزرگترین سوره‌ها به جهت باطن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha