• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402090704450
  • خبرنگار : 71660

جمهوری‌چک: دیگر سلاحی برای ارسال به اوکراین نداریم

جمهوری‌چک: دیگر سلاحی برای ارسال به اوکراین نداریم

وزیر دفاع جمهوری‌ چک صراحتا اعلام کرد که دیگر چیز زیادی در انبارهای ذخایر تسلیحاتی‌اش برای ارسال به‌کی‌یف نمانده است.

به گزارش ایسنا، «جانا سرنوچوا» وزیر دفاع جمهوری‌چک اوایل ماه جاری میلادی فهرستی را از تجهیزاتی که به اوکراین ارسال شده، منتشر کرد و ارزش آن ۱.۲ میلیارد کرون (۵۴.۱ میلیون دلار) تخمین زده شد.

او در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی جمهوری‌چک بیان کرد: موارد و تجهیزات زیادی برای ما نمانده که بتوانیم به اوکراین ارسال کنیم. از طرف دیگر، تلاش خواهیم کرد تا با صدور مجوزهای صادراتی برای شرکت‌های خصوصی تسلیحاتی، کمبود ارسال تسلیحات از انبارهای خود را جبران کنیم زیرا نمی‌خواهیم با تخلیه کامل آن‌ها، توان دفاعی خود را به خطر بیندازیم.

طبق آنچه سرنوچوا خاطرنشان کرده، صنایع نظامی جمهوری‌چک در صورت انعقاد قرارداد برای اوکراین، ظرفیت تامین مهمات و تسلیحات را برای این کشور دارد. او این واقعیت را مطرح کرد که پراگ نزدیک به ۵۰ خودروی جنگی و تانک پیاده نظام، ۷۰۰۰ تفنگ، ۵۰۰ مسلسل سبک و ۵۰۰ تفنگ تک‌تیرانداز را به کی‌یف فرستاده است که هزینه همه آن‌ها توسط دانمارک پرداخت شده است.

وزیر دفاع جمهوری‌چک در پایان تاکید کرد: سبقت و پیشی گرفتن در رقابت‌های تسلیحاتی کار آسانی نیست و بدین معناست که شاید برخی چیزها طبق برنامه برای اوکراین جلو نرود.

رئیس‌جمهور جمهوری چک هفته گذشته ضمن تاکید بر حمایت از اوکراین گفت که ناتو، روسیه را «بزرگترین تهدید» در اروپا می‌داند و برای یک درگیری بزرگ آماده می‌شود.

طبق گزارش راشا تودی، وی با توصیف کمک به کی‌یف به عنوان یک «گام طبیعی انسانی» گفت: همه ما توافق کرده‌ایم که موفقیت اوکراین به نفع ماست.

«پیتر پاول» رئیس‌جمهور جمهوری چک در پاسخ به سوالی درباره تهدید بالقوه روسیه برای بلوک نظامی ناتو تحت رهبری ایالات متحده، ادعا کرد: سال‌ها طول می‌کشد تا مسکو توانایی‌های رزمی خود را احیا کند، اما باید احتیاط کرد.

در فوریه سال ۲۰۲۴ جنگ اوکراین دو ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن سال جاری میلادی ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده‌ است، همچنان قصد دارد به این مبارزه ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha