• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402090704520
  • خبرنگار : 50295

خانه وزنه‌برداری مطالبه ورزشکاران زنجانی

خانه وزنه‌برداری مطالبه ورزشکاران زنجانی

ایسنا/زنجان دبیر هیئت وزنه‌برداری استان زنجان گفت: یکی از خواسته‌های مهم در حوزه ورزش وزنه‌برداری ایجاد خانه وزنه‌برداری در استان بود که پیگیری‌های زیادی در این حوزه انجام داده‌ایم ولی این امر فعلا محقق نشده است.

مرتضی مبارکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توسعه ورزش وزنه‌برداری در شهرستان‌های استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به ماهیت رشته وزنه‌برداری که یک رشته ورزشی نسبتا سنگین و هزینه‌بری است و تاکنون محقق نشده که این رشته ورزشی در همه شهرستان‌های استان فعال شود.

وی افزود: در حال حاضر فقط شهرستان‌های زنجان، خدابنده و ابهر دارای یک سالن وزنه‌برداری هستند و بیشتر قهرمانان پرورش‌یافته در این ورزش نیز در شهرستان زنجان بوده و اخیرا یک نوجوان از شهرستان خدابنده نیز موفق به کسب مقام ملی شد.

این مسئول تصریح کرد: ابزار استاندارد برای رشته وزنه‌برداری گران بوده و تامین هزینه‌های این حوزه از عهده ما خارج است. باید پذیرفت که به دلیل محدود بودن امکانات تعداد ورزشکاران که افزایش می‌یابد نمی‌توانیم شرایط را مدیریت کنیم و مربیان نمی‌توانند به طور مشخص از سالن استفاده کنند.

مبارکی ادامه داد: یکی از خواسته‌های مهم در حوزه ورزش وزنه‌برداری، ایجاد خانه وزنه‌برداری در استان است که پیگیری‌های زیادی در این حوزه انجام داده‌ایم ولی این امر فعلا محقق نشده که در صورت تحقق آن و با وجود خانه وزنه‌برداری، می‌توانیم سالن‌های بیشتری را آماده کنیم که در این صورت مربیان به تمرینات پرداخته و استعدادهای بیشتری را جذب خواهند کرد. همچنین با وجود خانه وزنه‌برداری می‌توانیم میزبان مسابقات مختلف نیز باشیم.

وی با بیان اینکه وزنه‌برداری در شهرستان خدابنده با ورزشکاران تعداد محدود در یک سالن انجام می‌شود ولی در شهرستان ابهر رغبت و گرایش کمتر شده و ورزشکاران محل تمرین مناسبی ندارند، عنوان کرد: در شهرستان‌های فاقد سالن نیز ممکن است بسیاری از افراد علاقه به تمرین در وزنه‌برداری داشته باشند ولی ابتدا باید بستر فراهم شود تا بتوانیم استقبال‌کنندگان را پرورش دهیم.

دبیر هیئت وزنه‌برداری زنجان با بیان اینکه در شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان افراد علاقه‌مندی به ورزش وزنه‌برداری وجود داشت که در زنجان تمرین می‌کردند ولی به دلیل دور بودن راه، کار سختی بود، خاطرنشان کرد: رشته وزنه‌برداری به واسطه سنگین بودن به زیرسازی و ابزار خاصی نیاز دارد که برای این شرایط ابتدا باید یک مکان ثابت داشته باشیم تا اول به تربیت مربی و بعد جذب ورزشکار اقدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha