• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402090704584
  • منبع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

در کارگاه «بررسی نقش زنان در مقاومت غزه» عنوان شد:

الگوگیری زنان مسلمان غزه از شجاعت و مقاومت حضرت زینب(س)

الگوگیری زنان مسلمان غزه از شجاعت و مقاومت حضرت زینب(س)

فرامرز رحمان‌زاد در کارگاه «بررسی نقش زنان در مقاومت غزه» گفت: زنان مسلمان غزه از شجاعت و مقاومت حضرت زینب(س) در برابر جنایات رژیم صهیونیستی الگوگیری می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت ۲۵ نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان و همزمان با برگزاری همایش «اشک مریم» در تهران، به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی و با مشارکت سازمان امامیه پاکستان (بخش بانوان) کارگاه آموزشی ـ تبیینی تحت عنوان «بررسی نقش زنان در مقاومت غزه» به منظور ابراز همبستگی با مردم مظلوم و مقاوم غزه در سالن اجتماعات جامعه امام صادق (ع) اسلام آباد برگزار شد.

رضا امیری‌مقدم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان طی پیامی، گفت: رژیم صهیونستی رکوردهای بربریت، جنایات جنگی و نسل کشی خود را شکسته است و امریکا و اروپا و کشورهای دست نشانده آنان که تاکنون سکوت کرده‌اند، شریک جنایات رژیم صهیونیستی و مسئول خونریزی غیر نظامیان غزه هستند.

وی افزود: بر ما لازم است که هرچه که در فلسطین و غزه می‌گذرد را به مردم جهان نشان دهیم و این یکی از وظایف ما و همه آزادگان جهان است؛ زیرا عمق بحران و شدت دردهای انسانی در غزه برای بسیاری از مردم جهان غیرقابل تصور است؛ زیرا اکثر جنایات رژیم صهیونیستی توسط دستگاه‌های تبلیغاتی امریکا و اروپا و متحدانشان نادیده گرفته می‌شود.

امیری‌مقدم اذعان کرد: حدود ۵۳ درصد از جمعیت جهان اسلام در آسیا، ۲۴ درصد در آفریقا و ۲۳ درصد باقی مانده در سایر قاره‌ها هستند و مسلمانان جنوب شرق آسیا، خلیج فارس و شمال آفریقا قدرت توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را دارند.

وی ادامه داد: باید از سوی کشورهای مسلمان و مردم مسلمان اقدامات اولیه برای اعمال قدرت علیه رژیم صهیونیستی و متحدانش راه‌اندازی شود، مسلمانان جهان محصولات رژیم صهیونستی و متحدانش را تحریم کنند.

سفیر کشورمان در پاکستان اظهار داشت: تلاش برای تبیین ابعاد مختلف جنایات جنگی و از همه مهمتر، تهدیدهای برجسته و بالقوه ژئوپلیتیکی رژیم صهیونیستی که به عنوان یک بازیگر توسعه طلب، اشغالگر و غیرقابل اعتماد بر کل منطقه تحمیل می‌کند، صورت گیرد.

وی گفت: بیشتر نفت مورد نیاز جهان از کشورهای مسلمان به ویژه منطقه خلیج فارس تامین می‌شود و خلیج فارس به تنهایی دارای ۵۵ درصد از ذخایر شناخته شده نفت و ۴۰ درصد از ذخایر شناخته شده گاز جهان است و از نظر حجم ذخایر انرژی با هیچ منطقه دیگری در جهان قابل مقایسه نیست. لذا باید از این فرصت برای اعمال فشار با آن رژیم استفاده شود.

امیری‌مقدم افزود: نگرانی اصلی در مورد رژیم صهیونیستی این است که این رژیم یک تهدید جدی برای تمامیت ارضی کشورهای غرب آسیا است و این تهدیدی است که می‌تواند نقشه جهان و منطقه را تغییر دهد؛ همانطور که در گذشته انجام داده است و اگر مانع این رژیم نشویم در آینده تلاش بیشتری خواهد کرد.

سفیر کشورمان در پاکستان خطاب به سران کشورهای مسلمان گفت: در شرایط کنونی، جهان اسلام باید اقدامات معنی دار و ملموس انجام دهد تا بتواند در ابتدا آتش بست در غزه را تضمین کند و گذرگاه‌های بشر دوستانه به سمت غزه باز شود و سپس برای اعمال اهرم‌های لازم علیه رژیم صهیونیستی متحد شود و حق دفاع را تضمین کند تا تعیین سرنوشت مردم اصلی فلسطین از طریق یک انتخابات آزاد صورت گیرد.

تکیه بر ایمان به خدا و الگوگیری از حضرت زینب(س) در غزه

فرامرز رحمان‌زاد، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی در سخنانی، گفت: روز ۲۵ نوامبر که به عنوان روز جهانی نفی خشونت علیه زنان است و جامعه جهانی حمایت از زنان و کودکان در مناقشات مسلحانه را طی اعلامیه‌های متعددی تصویب کرده است. جنگ برای همه افراد اعم از زن و مرد و هراس‌انگیز است اما مواجه ابتدایی مردان به دلیل شرایط فیزیکی و روحی با این موضوع آسان تر است.

وی ادامه داد: زنان بر اساس عفت زنانه، هراس متفاوتی دارند به همین خاطر اعلامیه‌های بین‌المللی در رابطه با نفی خشونت علیه زنان صادر شده است اما همه این قوانین در غزه نقض و بیش از ده هزار کودک و زن در غزه به شهادت رسیده اند و این چیزی جز نسل کشی نیست!

رحمان‌زاد گفت: در جنگ، یک مادر علاوه بر هراس خود نگران فرزندان خود نیز است. مادری که تحمل یک زخم کوچک بر بدن فرزند خود را ندارد چطور با این همه مصیبت باید کنار بیاید و این موضوع همه گیر است. ما این نوع مادران را در کشورمان در زمان هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرده‌ایم و شاهد این صحنه‌ها در عراق، لبنان و در کشورهای دیگر نیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زنان مسلمان با تکیه بر ایمان به خدا و الگوگیری از حضرت زینب سلام الله علیها این هراس را به عناصر زیبایی از شجاعت، مقاومت و فداکاری تبدیل می‌کنند و به جای افسردگی و ترس به یک زن شجاع و نترس تبدیل می‌شوند بخاطر همین ما می‌بینیم مردان، کودکان و جوانان در غزه فداکاری نشان می‌دهند و با تعصب از سرزمین‌های خود دفاع می‌کنند.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی گفت: بنابراین همه در هر جای و مکانی و با هر مسئولیتی وظیفه داریم این موضوعات را توضیح و تبیین کنیم.

نقش زنان در جهاد فلسطین فراموش نشدنی است

حجت‌الاسلام سید سلمان نقوی یکی از سخنرانان این کارگاه تخصصی، گفت: آزادی قبله اول تنها بر عهده فلسطینی‌ها نیست، بلکه بر عهده جهان اسلام است و ایران برای آزادی سرزمین اشغال شده فلسطین و قبله اول نقش بسزایی دارد و این به برکت امام خمینی (ره) و به برکت رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

سید سجاد حیدر رضوی از دیگر سخنرانان گفت: نقش زنان در جهاد فلسطین فراموش نشدنی است و تنها به دلیل حمایت آنهاست که حماس و دیگر مبارزان در خط مقدم حفاظت از سرزمین و ناموس خود هستند و زنان فلسطین و غزه از حضرت فاطمه (س ) و حضرت زینب(س) الگو می‌گیرند.

قیصر عباس نیز در سخنان خود، گفت: جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه و در مناطق دیگر اشغال شده انجام می‌دهد، نسل کشی است ولی جامعه جهانی، امریکا و کشورهای اروپایی آن را نادیده می‌گیرند.

وی مطرح کرد: وظیفه همه مسلمانان جهان است که جنایتی را که در غزه رخ می‌دهد را به مردم جهان نشان دهند. تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر از مردم بی گناه در غزه به خاک و خون کشیده شده‌اند ولی کسی نیست که جلوی این جنایت بی سابقه و وحشیانه را بگیرد.

در حاشیه برگزاری این کارگاه، نمایشگاه عکسی با محوریت زنان و کودکان مظلوم غزه به نمایش گذاشته شده بود که با استقبال شرکت‌کنندگان همراه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha