• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402090704797
  • خبرنگار : 30147

امام جماعت روستای رباط سمنگان تربت‌جام:

روستای رباط سمنگان تربت‌جام با ۱۰ هزار نفر جمعیت قابلیت ارتقاء به شهر را دارد

روستای رباط سمنگان تربت‌جام با ۱۰ هزار نفر جمعیت قابلیت ارتقاء به شهر را دارد
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی امام جماعت روستای رباط سمنگان تربت‌جام گفت: روستای رباط سمنگان تربت‌جام با توجه به جمعیت ۱۰ هزار نفری، قابلیت ارتقاء به شهر را دارد.

ابراهیم غلامی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: روستای رباط سمنگان شهرستان تربت‌جام علیرغم جمعیت ۱۰ هزار نفری که دارد اما متأسفانه هنوز به شهر ارتقا نیافته است.

وی بیان کرد: هرچند روستایی با جمعیت ۵۰۰۰ نفر به شهر ارتقا یافته، اما این روستا با امکانات و پتانسیل‌هایی که دارد تازه ورزشکاران این روستا صاحب سالن ورزشی شده‌اند.

امام جماعت روستای رباط سمنگان تربت‌جام تصریح کرد: در این روستای ۱۰ هزار نفری علاوه بر نبود امکانات ورزشی مشکلات دیگری همچون آموزشی و بهداشتی به شدت محسوس است.

وی گفت: نبود واحد آموزشی در مقطع متوسطه موجب شده دانش آموزان با تردد به دیگر شهرها مشغول تحصیل باشند، حتی تعداد زیادی از دختران این روستا به دلیل نبود واحد آموزشی از تحصیل باز می‌مانند، در همین خصوص از مسئولان انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به این روستا به عنوان بزرگترین روستای خراسان رضوی داشته باشند.

غلامی در ادامه اظهار کرد: روستای رباط سمنگان تربت‌جام دارای ۲۰ حلقه چاه عمیق متعلق به آستان قدس دارد، با توجه به این سرمایه عظیم، از آستان قدس انتظار داریم کمک کنند تا حقوقی که تاکنون از مردم این روستا ضایع شده برگردد.

وی همچنین به پروژه سالن ورزشی این روستا که روز گذشته به بهره‌برداری رسید اشاره کرد و گفت: سالن ورزشی چند منظوره شهید حاج قاسم سلیمانی با همت آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی احداث و به بهره‌برداری رسید.

امام جماعت روستای رباط سمنگان خاطرنشان کرد: در این روستا استعدادهای ورزشی بسیاری وجود دارد به طوری که تاکنون جوانان این روستا توانسته‌اند در مسابقات ورزشی استانی و کشوری به قهرمانی‌های متعددی در رشته‌های مختلف ورزشی دست یابند.

بهره‌برداری از سالن چند منظوره ورزشی روستای ۱۰ هزار نفری رباط سمنگان

مدیر عامل موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی همچنین در حاشیه بهره‌برداری از سالن چند منظوره ورزشی روستای رباط سمنگان به ایسنا گفت: سالن چند منظوره ورزشی روستای رباط سمنگان تربت‌جام در زمینی به مساحت ۲۷۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۶۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

                                                                                           

روستای رباط سمنگان تربت‌جام با ۱۰ هزار نفر جمعیت قابلیت ارتقاء به شهر را دارد

رضا امین‌زاده با اشاره به اینکه زمین این پروژه از موقوفه آستان قدس رضوی است، اظهار کرد: سالن چند منظوره ورزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان رضوی و آستان قدس رضوی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی همچنین افزود: این ظرفیت سخت‌افزاری قطعاً می‌تواند به حوزه سلامت و نشاط مردم این روستا کمک کند، از سویی طی سال‌های آینده شاهد شکوفا شدن استعدادهایی که در حوزه ورزش قهرمانی در این روستا وجود دارد خواهیم بود.

مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی گفت: قطعاً ورزشکاران این روستا می‌توانند سفیرانی برای به اهتزاز درآوردن پرچم و سرود جمهوری اسلامی کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی باشند، امیدواریم سالنی که اکنون شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن هستیم با برکت نام حضرت رضا(ع) و حاج قاسم سلیمانی اتفاقات خوبی را در آینده رقم بزند.

وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا برنامه‌های دیگری همانند این پروژه در سایر شهرستان‌ها هم دارید، افزود: اگر پروژه‌های این چنینی در سایر شهرستان‌های استان باشد قطعاً با دستور تولیت آستان قدس رضوی احداث خواهد شد.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: در حوزه جشنواره و برگزاری مسابقات، برنامه‌هایی داریم که به صورت استانی، منطقه‌ای و کشوری در موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی انجام می‌شود.

سمنگان روستایی است از توابع بخش نصرآباد و در شهرستان تربت‌جام، این روستا در دهستان کاریزان قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۱۰ هزار نفر بوده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha